1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Een uitdaging

Topic in 'Reizen en vakantie in Marokko' gestart door uitdaging: 6 december 2013.

1. uitdaging

uitdaging Guest

Hallo mensen,
    Ik ga inshaallah binnenkort een ronde reis door Marokko maken, start en einde zal in fes zijn in de periode van 4 januari tot en met 13 januari.

De reis zal met de auto ( die is wel geregeld en kost alleen brandstof )en als volgt eruit zien:
    Fes – Ifrane – Errachidia – Ourazazette – Agadir – Essaouira – Marakech – El Jadida – Casablanca – Rabat – Fes.
    Alles bij elkaar zn 2000 km waar je van alles te zien krijgt, natuur, sneuw, stukje sahara, zon en zee etc etc
    Hiervoor ben ik opzoek naar een reis maatje, man of vrouw. Leeftijd tussen 25 en 45 jaar en nationaliteit is niet belangrijk als je maar een fijne persoon bent.
    Zelf ben ik een 40 jarige man van marokaanse komaf en vaak op vakantie geweest naar maroikko maar dat was puur familie vacantie, nu wil ik het anders aanpakken door door te reizen en te genieten van ons mooie land.
    Als indicatie van de kosten kan ik zeggen, rond de € 600 van Fes tot Fes. De reis naar Marokko moet je zelf nog regelen, een retour van Eindhoven naar Fes kost zn € 80
    Mocht u interesse hebben, dan hoor ik dat graag van je en alvast bedankt

2. Tahar313

Tahar313 Verslaafde bladnetter

Ik heb de route bekeken op een landkaart, anders dan een navigatiekaart, maar desalnietemin niet minder interessant, en absoluut een hele mooie route. (ik zinspeel er nu al over om deze route ooit ook een keer te doen realiseren).
    Fes, Ifrane, dwars door de Hoge Atlas`, Er Rachidia (Ksar es Souk), dwars door de Anti Atlas naar Ouarzazate en vervolgens uit te komen in Agadir, global genomen langs de kust naar Essaouira, daarna oostelijk richting Marrakech, terug naar de kust richting El Jadida, Casablanca en Rabat en dan opnieuw oostelijk richting Fes, waarbij men ook Meknes passeert.
    Kijkend op de kaart zag ik het een en ander al voor mij afgaande op de kaartinformatie.
    Veel relief door bergketens, zandvlaktes maar ook groen door bossen.
    Kortom, het is een (tour)aanrader waard, Insallah.

Laden...

Deel deze pagina