1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Ik stap uit de islam

Topic in 'Islam & Koran' gestart door Islamtheend: 16 juni 2012.

1. Bloedneus

Bloedneus Guest

Begrijpen jullie nou echt niet dat hij gewoon een schrijver of journalist is die hier discussie los wil weken om daarna te zeggen "veldwerk te hebben gedaan" als hij op tv komt als zijnde een "arabist"

Werp nog eens een blik op zijn reacties zou ik zeggen...

2. radia0101

radia0101 Guest

salam aleykum

ik las je reactie met een grote vraagteken.
    ik kan gewoon niet geloven dat je jezelf onrecht Wilt aandoen door uit het geloof te stappen waarin je geboren bent.
    ok je hebt twijfels en wat je rondom je ziet gebeuren, voedt je twijfels meer, maar waarom zoek je niet naar wat de islam werkelijk te bieden heeft, als je jezelf afzonderd van wat je bezig houd in deze leven, zal je eindelijk rust vinden in je geloof

3. Mokerslag313

Mokerslag313 Guest

Salaam helaykoum,

Wie de islam verlaat, zijn eindstation is de HEL !

Vallen en opstaan.

Allah swt beproeft iedere moslim. Een moslim die de beproeving niet doorstaat en zegt ik wil geen moslim meer zijn, hij is de gene die naar de hel gaat.

WAAROM. Omdat hij het niet accepteert met de voorbeschikking wie Allah hem heeft gegeven.

Moge Allah je leiding geven en anders word je gestraft en dat is voor het eeuwigheid,

Haha ik zou het niet durven.

Hoe kun je jezelf opofferen voor de duivel, terwijl Allah je de beloning kan geven van je geduldheid.

Keer terug naar de echte religie

Kijk dit filmpje als je een christen wilt worden!!!

De terug keer van Jezus

Helaykoum salaam mijn broeders en zusters in geloof.

Alhamdoulilahi Rab'el halemeen.

4. abu-hudaifah

abu-hudaifah Guest

متى استعبدتم الناس وقد ولدتهم أمهاتهم أحراراً ؟

interpretatie :

omar ibn al khatab (r.a) heeft gezegd : sinds wanneer hebben jullie de mensen als slaven genomen, terwijl de moeders hen VRIJ ter wereld hebben gebracht!!

ware vrijheid,
    oprechte vrijheid,

islam...

5. duivels

duivels Guest

Rustig.
    Eerst goed nadenken
    en dan reageren...
    En laat vooral de duivels er buiten ...

6. Rosa-tetouania

Rosa-tetouania Bladnetter

Eén van de manieren waarop de vervloekte shaitan ons van de waarheid probeert af te brengen, is door influisteringen. Hij fluistert ons zaken in waardoor we gaan twijfelen over ons geloof, moge Allah ons ertegen beschermen. De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) heeft gezegd: “De shaitan zal tot iemand van jullie komen en zeggen: “Wie heeft de aarde geschapen?” waarop degene zegt: “Allah”, waarna de shaitan zegt: “En wie heeft Allah geschapen?” Wie van jullie dit overkomt, laat hem dan zeggen: “Ik geloof in Allah en in Zijn Boodschappers.”

Ferdinand en Harmanus vinden dit leuk
  7. In de fles

In de fles Guest

Eén van de redenen die kunnen leiden tot het twijfelen over het geloof, is het rationeel nadenken.
    Iedereen heeft het recht na te denken en iedereen heeft het recht te twijfelen.
    Je moet toch niet altijd en overal de duivel erbij halen.
    Laat hem in de fles.

Harmanus vindt dit leuk
  8. BellaaHollandia

BellaaHollandia Bladnetter

ik zou deze even bekijken voordat je je keuze maakt in shaa Allah

Harmanus vindt dit leuk
  9. Wat flauw

Wat flauw Guest

Wat een flauw hersenspoelend filmpje!
    Inderdaad, we zijn niet altijd vrij maar één ding staat vast: de religie kan van ons grotere slaven maken dan we al zijn !
    Kijk gewoon rondom u om dat vast te stellen.

Harmanus vindt dit leuk
  10. Ben taib

Ben taib Guest

Als Allah niet bestaat wie denk jij dat de wereld heeft geschapen en alles laat leven op deze aarde

Harmanus vindt dit leuk
  11. Nador

Nador Bladnetter

Als Allah niet bestaat wie denk jij dat deze wereld heeft geschapen en alles laat leven op deze aarde
    Er is maar een god en dat is Allah

madalena en Harmanus vinden dit leuk
  12. madalena

madalena Verslaafde bladnetter

salam

tu te pose les mauvais questions... ALLAH n'est que bonté...mais tu ne vois que ce que les humains ont semer et tu remet la faute sur ALLAH!

tu devrai essayer de mieux voir les choses...et se dire comment toute les belles choses embellisse la terre...

Harmanus vindt dit leuk
  13. djerba

djerba Guest

inderdaad veel vrouwen, die zich bekeren. waarom? ze leren een mooie donkerogige man kennen, en zijn bereid daar alles voor te doen. omdat de man zijn geloof niet mag afvallen, en de vrouw zich aan moet passen. immers de vrouw is ondergeschikt. en de mannen die zich bekeren? omdat er heel veel islamvrouwen( indonesie vooral !) zijn, die dit ook vragen van hun man. mannen in europa zijn veel toleranter, en voor het vrouwtje bekeren ze zich dan. dit zijn allemaal bekeerlingen voor het papiertje. deze aantallen zijn geen mensen die zich werkelijk met de islam bezig houden. alleen voor enkele statistieken.

14. djerba

djerba Guest

Als de mens iets niet kan verklaren, en hij heeft toch behoefte aan een antwoord, verzint hij dat antwoord zelf. Dan komt er een deus ex machina, die alles gemaakt heeft, en alles zal oplossen, en die een eindoordeel zal geven. Kun je leven zonder deze verzinselen, dan ben je veel meer vrij en onafhankelijk in je denken, probeer je echte oplossingen te vinden. Geen voortborduren meer op een rigide systeem, waarop geen kritiek mag worden losgelaten.

15. djerba

djerba Guest

zoalng je vreest voor een of ander god, ben je niet vrij in je denken.

16. Een vriend

Een vriend Guest

Islamtheend.

Beste Islamtheend,

Ik lees jou vraag en alle reacties daaronder.

Ik zie geen bevredigend antwoordt op jou vurige vraag.

Wat ik jou kan mededelen op jou vraag is mijn vraag op jou antwoord.

Wat voel jij?
    Wat zie jij?
    Wat wil jij?

Wie is God of Allah? ( Dit zijn het zelfde persoon in elke religie)
    Wat wil hij van ons?

Wat zijn de belangrijkste boodschappen van hem in 10 simpele zinnen ?

Je weet het wel.

De vragen die je hebt.
    Het antwoord zit in jezelf en volg deze in bijzijn van de 10 geboden die geld voor elke religie.

Wees jezelf en wees een goed mens voor je naasten voor elke soort en ras.
    Daar heb je geen religie voor nodig dan alleen jezelf in harmonie met de 10 geboden.

Allah of God. Zit in je hart.
    Luister daarna en ben je zelf in de 10 geboden.

Wees jezelf en luister naar je eigen en bepaal wat je zelf wilt en laat je niet door andere beïnvloeden.

Een vriend.

Harmanus vindt dit leuk
  17. Harmanus

Harmanus Verslaafde bladnetter

U heeft het mooi verwoord,daar gaat het allemaal om.
    Dank voor uw bijdrage,en uitleg.

18. TheWarner

TheWarner Verslaafde bladnetter

Heb je ooit geprobeerd om alleen de Koran te volgen inplaats van al die verhalen over de profeet van de sunnis/shia/sofi/salafis?

Ik zie nergens in de Koran staan dat ik een baard moet dragen, of dat mn broek boven de enkels moeten etc.

Jammer, misschien ben je in de war doordat er veel waarheid met valsheid is gemengt.

Dat is ook zo bij de Torah en de Joden, en de Evangelie en de Christenen.

In iedere geval, wat ik uit de Koran leer is dat je een goed mens moet zijn, en vooral veel met je medemens moet delen. Al die regels die vanuit die tempels komen die claimen mohammed te volgen moet je gewoon negeren, ze zullen zichzelf er alleen maar mee hebben.

Ferdinand en Harmanus vinden dit leuk
  19. Anoniem

Anoniem Guest

Met verbazing lees ik deze discussie, er wordt overal gezegd de Islam is de godsdienst van de liefde is . Maar zodra je twijfelt aan je geloofsovertuiging wordt je stelselmatig met angst en haat bejegend. ( dreigen met de hel etc.) Er bestaat blijkbaar geen vrije keuze in de Islam. Leef en laat leven, als je goed leeft op aarde maak ik mij geen zorgen over het hiernamaals. Ja ik drink soms een biertje en eet varkensvlees maar als ik daarvoor moet branden in de hel dan is het naar mijn mening maar een bekrompen god. Veder wens ik als atheïst iedereen een gelukkig leven in het geloof of daarbuiten.

Daarnaast wordt er te pas en onpas gegooid met feiten die in de Koran staan, de aarde is niet plat maar bol... dit wist Allah... ja dit wisten o.a. de Grieken ook al, dit was ver voor de jaartelling bekend. De kans dat dit via de wetenschap en schrijvers in de koran terecht is gekomen acht ik groter dan dat Allah het heeft ingefluisterd ( ( terwijl het al bekend was :)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bolvormige_Aarde

Zoals gezegd als je gelukkig bent in het geloof hou dat zo, maar leg het andere niet op, dat is geen vrijheid.

Andere vraag aan alle gelovige in de islam puur als interesse:

Vanaf het bestaan der mensheid hebben duizenden goden bestaan, bij de grieken, romeinen, egyptenaren, azteken, mongolen etc etc. Niet de minste volkeren..Hadden deze mensen het allemaal bij het verkeerde eind? of vonden ze kracht voor het onverklaarbare bij deze goden? of branden ze in de hel zoals boven beschreven omdat ze een valse goed aanbaden?

En stel jezelf de vraag: Als je geboren bent op een afgelegen eiland zonder kennis van een of ander geloof en je leeft goed maar niet volgens de standaard van de Koran ben je dan een slecht mens en moet je dan ook naar de hel?

Laat elkaar ajb vrij in de keuze. Succes

Harmanus vindt dit leuk
  20. Sidi Moha

Sidi Moha Verslaafde bladnetter

Dat "dit mag wel en dat mag niet" is eigen aan een godsdienst: de gewone man moet weten waar hij aan toe is. Bijgeloof, nieuwlichterij en andere verzinsels zijn nou eenmaal niet te vermijden.
    U hing de islam aan omdat u misschien op zoek was naar een levensbeschouwing die u bijvoorbeeld gelukkig maakte, of waardoor u meer aandacht en waardering kreeg of andere wensen hoopte te verwezenlijken.
    Dat u teleurgesteld bent in de islam staat uiteraard los van deze levensbeschouwing. De islam, zoals u weet, is in de eerste plaats een leer van het dagelijkse leven. Als u hier geen genoegen mee neemt, dan kunnen uw ijver en verlangens misschien meer aansluiting vinden bij het soefisme of gelijksoortige islamitische stromingen.
    Of u uw familie hierover wel of niet bericht, hangt af van wat u ermee wil bereiken: meer aandacht en waardering, andere (emotionele) doeleinden?
    Eigenlijk is uw vraag te moeilijk om te beantwoorden omdat u nauwelijks enige informatie geeft over uw verleden, geestelijke strijd en huidige sociale omstandigheden.

Harmanus vindt dit leuk

Deel deze pagina