1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Ik stap uit de islam

Topic in 'Islam & Koran' gestart door Islamtheend: 16 juni 2012.

1. roumaysae

roumaysae Nieuwe bladnetter

lieve zuster , bekeer je tot de islam je bent als moslim geboren neem ik aan , en daar mag je blij om zijn
    want islam is de vrijheid, maak daar geen misbruik van.en vrees voor allah .
    bezoek meer de site's over de islam , dit leven hier op de wereld duurt maar kort, voor je het weet is het afgelopen,
    onze doel hier op de wereld is om de paradijs te berijken inchalah. een vrouw in de islam is net een diamant in de vitrinekast,
    bescherm je tegen het hellevuur( allahoe gafoeroe rahiem)

salam oe3alykoem warahmatoelilah

2. donKarimq

donKarimq Guest

Een "moslim" die afvallig wil worden en dat hier meldt?! Yeah right...
    Leuk geprobeerd Henk, kees of hoe je ook heten mag. Wat een zielepoot zeg!! Hoe moet ik dit aan papa en mama zeggen? Koetsie koetsie wat lief haha sjonge jonge, hoe diep kun je vallen

3. hansmaroc

hansmaroc Verslaafde bladnetter

het maakt niet uit
    zoals ieder geloof moet je het geloven
    als je er over gaat nadenken (wat volgens mij heel goed is ) komen er vanzelf meer vragen als antwoorden
    en het is dan ook normaal dat je twijfelt

4. khalid

khalid Guest

i speak dutch language but let me tell you this the real name of god is allah because even christen pronounce it without being aware of it when they say alaloya which means ya allaho omgekeerd of oh allah

5. maisondekaftan

maisondekaftan Bladnetter

Graag stop met dat soort praatjes. Ik keur het echt af. Merk je niet dat hij niet echt kern van de Islam begrijpt. Je bevestigt zijn gedachten . Wie ben jij om dat te zeggen, alleen god weet wat we uiteindelijk zullen meemaken en wat onze beloning zal zijn. "Al a3malo bel khawatem". Lieve broers of zussen die zulke gedachten hebben. graag verdiep je in jouw religie. Tot een bepaalde leeftijd ben je de product van jouw ouders en hun educatie. Daarna niet maar, zodra je kan lezen, denken ,analyseren hoor je je niet even af te vragen wat is Islam in het echt????????? Meer heb ik niks te zeggen.

6. Mogadorian

Mogadorian Bladnetter

Je bent vrij om te geloven in wat je wil, maar volgens mij, een marokkaan zal meer onbegrip en vijandigheid tegenkomen dan een belg of Deen.Het heeft meer te maken met het land en haar geloof dan met de inwoners en hen vrijheid.
    Maar een ding staat altijd voorop en dat is jouw persoonlijk relatie met god, want geen moslim meer willen zijn is heel wat anders dan niet meer in god geloven.Geloof je nog wel in god trouwens?
    Het maakt wel uit omdat het moeilijker is als marokkaan(islamitische land) om te zeggen dat je geen moslim meer wil zijn maar als mens of wereldburger maakt het echter niks uit, het is jouw leven,veraantwoordlijkeid en vooral je vrijheid om te zijn wie je wil zijn.Als je zo ver bent gekomen om het op een forum te vertellen waarom dan niet tegen je eigen famiie, ik weet dat je hier anoniemiteit geniet, maar je moet ook het niet willen om anoniem door het leven te gaan.Doe het en vertel je familie wie je werkelijk bent, anders leef je in een leugen, je wilde toch vrij zijn en genieten van het leven?Mischien begrijpen ze het wel of accepteren het, al denk ik dat moslim zijn betekend niet dat genot en vrijheid er niet bij horen integendeel.

7. jij hebt de islam niet verlaten maar de islam heeft jou verlaten

Romeisa vindt dit leuk
  8. JF(K)

JF(K) Guest

9. hansmaroc

hansmaroc Verslaafde bladnetter

waarom zeg je dat zo
    islam geeft ieder zo veel kansen als die vraagt

waar haal jij de wijsheid vandaan om te weten dat de islam iemand zou verlaten

10. mtkk

mtkk Guest

jouw hart is gehecht aan alle verleidingen die je hebt opgebouwd in je jeugd

11. mtkk

mtkk Guest

omdat het ook zo gaat bij salaat, salaat verlaat jou en niet andersom

12. leliedal

leliedal Bladnetter

13. leliedal

leliedal Bladnetter

Persoonlijk vind ik dat je gelijk hebt, je hebt het recht om te geloven of niet! We leven tenslotte in een democratisch bestel. Belangrijkste uitgangspunt van ieder of men nu gelooft of niet dat men de ander respecteert, zolang de menselijke waardigheid niet in het geding komt. Vrijheid van mening, vrijheid van zelfexpressie, vrijheid van beweging, etc. De meest fundamentele waarde van 'zijn' mag en kan niet worden betwist. Zoveel geloven, tradities en gewoontes onder de mensen bewijst dat mensen anders kunnen en willen zijn.

14. je moet eens goed je tekst herlezen en vooral kritisch herlezen.
    Je kan niet geboren worden als moslim. Een godsdienst kies je, bewust. Anders is het indoctrinatie.
    Islam is geen vrijheid: islam is altijd maar verplichtingen, net zoals het katholicisme in de middeleeuwen.
    Ons doel hier op deze wereld is elkaar helpen en samen streven naar een betere wereld.
    Een vrouw zit niet in een vitrinekast maar kan veel beter voor haar rechten opkomen en naar vrijheid streven.

Als je daarbij ook in God of Allah of Boeddha gelooft: des te beter maar dan wel op een positieve manier en niet met hellevuren verplicht.
    God is liefde.

15. nasia

nasia Guest

Salaam lees dit eens :)
    http://free-minds.org/god-alone
    Ik ben namelijk uit het sunnisme gestapt en volledig tot 1 Schepper,De AlMachtige teruggekeerd met Zijn Woord als leiding,insha Allaah :)
    Het was supermoeilijk toen ik mijn familie op de hoogte bracht van mijn "mis"stap,maar nu alhamdulillaah,aanvaarden ze mijn keuze. love them!

16. nasia

nasia Nieuwe bladnetter

Salaam,
    Ikzelf ben uit het sunnisme gestapt en teruggekeerd naar deechte Islam,de Islam van al de voorgaande profeten,de Islam volgens Het Woord van God/Allaah. Niet de islam volgens overleveringen en "geleerden"die zomaar op alles een fatwa plakken.
    Ik ben zeer gelukkig,alhamdulillaah!
    Mijn sunietische familie was in het begin echt radeloos,nu hebben ze het aanvaard bi idnillaah.
    Ik raad je om dit te lezen,alvoren je uit de Islam stapt :)

http://free-minds.org/god-alone

Moge Allaah/God ons allen tot Zijn Licht leiden :)

17. Nog steeds niet neergebliksemd ...???
    :leuk:

18. amal

amal Guest

en dit is precies wat de islam een negatief beeld geeft!..reageer opbouwend of reageer niet svp...

19. Tamazouzt

Tamazouzt Bladnetter

Ik ook! Afgelopen met die bullshit van 99% van de moslims. De hadiths hebben echt een hele hoop kapot gemaakt in deze schitterende Godsdienst. Maar weinig mensen die dat gaan zien en geloven.

20. Nasia, een zeer goede tip die je geeft. Islam gebaseerd op enkel de koran (zoals het bedoeld is) neemt alles wat onlogische en krom is in het hedendaags als standaard aanvaarde islam (het sunnisme), weg.
    Dit kan de TS idd helpen, zonder het de rug toe te keren.

/adelphos

Deel deze pagina