1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Ik stap uit de islam

Topic in 'Islam & Koran' gestart door Islamtheend: 16 juni 2012.

1. Islamtheend

Islamtheend Guest

Ik heb besloten om uit de islam te stappen, hoe ouder ik wordt hoe minder ik mezelf in de islam terugvindt. Ik wil gewoon vrij zijn en doen waar ik zin in heb en niet enkel wat de islam toelaat of oplegt.

De vraag is nu hoe ik dit moet uitleggen aan mijn familie. Moet ik het hen wel zeggen?

2. ach ja...

ach ja... Guest

Bij vrij zijn, hoort ook eerlijk zijn.
    Ben je dat niet, dan zit je gevangen in je eigen leugen...
    Denk goed na wat je wilt..

Bijzonder is dat veel Nederlanders Moslims worden en dat sommige Moslims ervoor kiezen om niet meer te geloven.
    Vergeet niet: je kunt van alles afstand nemen, maar het is wel je leidraad in je leven geweest en je bent wie je bent.
    Filosofisch vaag he :verward:

Fatima_85 vindt dit leuk
  3. Kernwoord in wat je zegt is "herken". Ken je jezelf wel? Ken je de Islam? Echt?
    Ja, je bent er blijkbaar in opgegroeid, maar is dat hetzelfde als KENNEN?
    Je hebt om je heen dingen gezien en gehoord waarbij je je niet goed voelt. Is dàt Islam?
    Zoveel mensen van hier, de meerderheid vrouwen, KIEZEN om Muslim te worden.
    Stemt dat niet tot nadenken? Misschien is de Islam dan toch niet zo slecht....

Misschien is het gewoon de Islam rondom jou die aan herstel toe is.
    Bekijk de Islam in plaats van de mensen rondom je en stel je dàn de vraag opnieuw.
    De dingen die je Schepper van je vraagt zijn dingen die Hij je oplegt omdat Hij je kent en weet wat goed is voor je.
    Zoals toen je moeder je verplichtte je bord leeg te eten, ook al brulde je dat je het niet lustte.
    Of toen je bijna naar school werd gesléépt, terwijl je thuis wilde blijven spelen met je zusje of broertje.
    Denk goed na. Je zin doen is niet altijd het beste voor je.
    Maar als je de stap zet, wees dan eerlijk. Kan pijn doen, maar duurt wel het langst.

Ik wens je hoe dan ook alle goeds toe. Salaam - vrede in je hart, diepe vrede en rust.

maisondekaftan, Sultan X en Hernandez vinden dit leuk
  4. abucivilius

abucivilius Guest

Naar verluidt zijn er de laatste 15 jaar meer moslims christen geworden dan de 1500 jaar hiervoor!

5. Islamtheend

Islamtheend Guest

De islam rondom mij is zeker mis, maar dat verandert niets aan het feit dat de islam volgens mij enkel gaat om "dit mag wel, dit mag niet, pas op"...

Mijn beslissing is in ieder geval genomen. Nu zou ik graag mijn gevoelens delen met mijn familie, en dat is pas echt moeilijk. Ik weet dat ze teleurgesteld zullen zijn, dat ze het niet zullen begrijpen, sommigen zullen me verwerpen, en daar heb ik het echt moeilijk mee.

Misschien heeft er iemand dit al gekend en kan zijn ervaring met mij delen?

6. Ibbenkh

Ibbenkh Guest

Naar verluidt? Wanneer je dit soort uitspraken doet, dien je dit te staven met bewijs, anders graag je mond houden! Wellicht dat het meer een wens is van velen die de islam niet willen zien groeien. Maar feit is dat de islam de snelst groeiende religie is wereldwijd en dat kun je gewoon opzoeken in gepubliceerde cijfers van cbs en andere internationale organisaties zoals de wereldbank. Bovendien laten de statistieken zien dat er onder de bekeerlingen er meer mensen (voornamelijk vrouwen) zich naar de islam bekeren dan andersom.

Bovendien kiezen de bekeerlingen op basis van goede argumenten en bewijsvoering voor de islam, terwijl de mensen die eruit stappen dit vaak doen op basis van vaagheden (bijv. Gevoel?!), zoals hierboven, leugens en of gebrek aan kennis.

7. Misschien heeft er iemand dit al gekend en kan zijn ervaring met mij delen?[/quote]

Ja - ik ken dat gevoel, maar dan andersom: van superkatholiek naar Muslim.
    Als je overtuigd bent, dan doe je het gewoon. Je hoeft je omgeving niet te shockeren met allerlei ruwe uitspraken of beledigingen, maar vertelt gewoon wat er is gebeurd. En je aanvaardt dat je keuze niet bij iedereen in goede aarde valt.

Toch wil ik terugkomen op wat je zegt over Islam als iets waarin het allemaal draait om wat mag en wat niet.
    Je kent je godsdienst niet. Je doet de moeite niet om ze te leren kennen en keert je ervan af omdat je gewoon graag alles doet wat je hartje lust?! Kijk kom je heen. Wie gewoon zijn zin doet, raakt op de dool. Wie een doel voor ogen heeft, die haalt het, zelfs als hij daarvoor moeite moet doen en dingen moet laten die leuk zijn. Kijk naar topsporters. Naar succesvolle zakenmensen.

Islam dat is iets tussen jou en je Schepper. Als je tenminste dàt gelooft, dat alles rondom je niet zomaar per ongeluk is ontstaan, dan weet je dat je alles te danken hebt aan degene die het ineen heeft gestoken. Wie weet beter hoe je moet omgaan met een wasmachine dan de bouwer ervan? Of met een ingewikkeld vliegtuig? ... En met de wereld? Je lijf? Je leven? Je gezondheid? Wat je wordt verboden is dat we je ofwel lichamelijk ofwel geestelijk kapot maakt. Wat je wordt opgedragen geeft je veerkracht. Op mijn werk hebben ze ons de mogelijkheid afgepakt om tijdens onze pauze het gebed te verrichten. Sindsdien kost het me veel meer moeite dan daarvoor om met plezier te gaan werken...

Het is jouw leven, jouw gezondheid, jouw welzijn en jouw zelfrespect. Jouw keuze - maar ik ben bang dat je de stap zet om de verkeerde reden. En dat is waarom je nu zo onzeker bent: je geweten houdt je tegen.
    Denk goed na - spreek met wat je aan geloof in je Schepper nog over hebt Hèm aan en vraag Hem je de juiste weg te tonen. Fuifnummers, tv en reclame zijn echt niet de beste raadgevers.
    Ik bid voor je en hoop dat anderen dat ook zullen doen

Assalaam alykum - ik wens je vrede toe, de beste vrede die je kan ervaren : die wanneer je je overgeeft aan je Schepper (dat is trouwens de betekenis van Islam: overgave, oprecht en volledig, en daaruit vrede en een gerust gemoed putten)

maisondekaftan, Sultan X en scoobidoo125 vinden dit leuk
  8. Proud Belieber♥

Proud Belieber♥ Verslaafde bladnetter

Believe in Islam!! ga daar nou niet van weg :(

9. BilalBouziane

BilalBouziane Verslaafde bladnetter

Dit is slecht. Schaam je. Je zal nog de straf krijgen Je zal krijgen wat je wilt in de Hemel. Allah zal je de grootste straf geven.

10. mimi321

mimi321 Guest

Wat versta jij onder vrijheid ? Zuipen tot je er bij neervalt? Hoereren? Ons Islam is het mooist dat er bestaat!!
    Denk daar eens over na, het verbied alleen de slechte dingen die ons schaden voor ond en ons medemens,

11. Damian

Damian Guest

En in het katholicisme of het christendom mag je wel zuipen en hoereren? Of zijn het gewoon de mensen die dat zelf doen en een beetje stout zijn? Net als de moslimbroederschap die zodra de gelegenheid dit toe staat zich vol laten lopen?

12. PVVdenhaag

PVVdenhaag Guest

allah (The terrorist god ) ondekt

allah bestaat niet

13. Mootje

Mootje Guest

PVV => Geert Wilder heeft Liefde voor Israel en diens geloof en cultuur etc => Steunt indirect Israelisch buitenlandsbeleid (geeft dus eigenlijk geen shit om NL en jouw soort) => Israel gelooft in één God, dezelfde God als die van de moslims (Allah is Arabisch voor God/Eén / Eenheid, ik zou zeggen lees zo nu en dan een boek of twee, doet je geen kwaad) => Jouw PVV gelooft dus in één en dezelfde God, maar jij .... Ach, laat ook maar. Ik begin weer last van mijn allergieën te krijgen (kan niet zo goed tegen onnadenkende mensen die zomaar wat roepen)

14. Andaluz

Andaluz Bladnetter

Wel beste man, wat zal ik zeggen, het valt inderdaad niet mee om een moslim te zijn in Europa.
    Ik zou zeggen, denk er goed over na. Je kan niet ontkennen dat je zo maar bestaat, dat je zo maar een ziel hebt met een vrije wil.
    Als er niks is na de dood, waarom zouden we hier uberhaupt lijden? Ik zou gek zijn om niet zo veel mogelijk van de aardse dingen te genieten, Als je een arme uitgehongerde Ethiopier vertelt dat het eenmaal zijn lot is dat hij zo leeft en er na de dood verder niks is, dan waarom zou hij nog leven? Dan kan hij net zo goed zelfmoord plegen, of jouw vermoorden en met de buit er vandoor gaan. Onderweg vindt hij een lekker wijf, die verkracht hij even, want hee, er is geen leven na de dood! Who cares, wie gaat mij nou regels opleggen als er toch niks is na de dood!

Nou, bij mij gaat die logica er dus niet in en geloof ik heilig met mijn hele hart dat er een schepper is. De verstuurde profeten kun je zien als medium die de boodschappen van God aan ons doorgeven. Je zou je kunnen afvragen, waarom laat God zichzelf dan niet zien. Kijk, als God dat zou doen, dan zou het toch geen zin hebben om ons te testen. Het geloof, het besef moet uit jezelf komen, daar zit 'm de uitdaging. Een plaats in het paradijs verdient alleen een eerlijk oprecht mens die gelooft in zijn schepper. Soms moet je in het leven je bij neerleggen dat je niet alles kunt verklaren. Het wordt helemaal moeilijk als je van alle kanten aangevallen wordt, media, mensen om je heen enz...

Ik zou zeggen, denk er goed over na, praat met mensen en volg je hart. Voor de rest, veel succes met je leven...

Sultan X vindt dit leuk
  15. blabla

blabla Guest

Ga je echt uit de Islam?
    En ben je Marokkaans of niet?

16. Fatima16

Fatima16 Guest

Pas op dat je keuzes maakt die niet meer terug kunnen keren, de sleutel van je einsbestemming heb je in je eigen handen!

En reinig je hart van het slechte en volg de weg van rechtvaardigheid en innerlijke vrede en dat is de ISLAM.

17. Fatima16

Fatima16 Guest

Of Allah bestaat of niet? Daar kom je wel Achter maar dan is het al veel te laat voor je!!

18. Fatima16

Fatima16 Guest

Helemaal gelijk heb je mootje.. helelaas zijn er nog mensen op aarde die zo ontwetend zijn, ze praten slecht over de islam maar zij zelf zijn geen haar beter. hun nuveau ligt zover onder de niveau van moslims dat je hen gewoon geen aandacht hoeft te schenken...

19. 20feb

20feb Verslaafde bladnetter

Maakt dat iets uit?

20. islamtheend

islamtheend Guest

Zoals ik al verwachtte oordelen de meesten ipv van me te helpen!

@mariaminislam en Andaluz, dank je voor jullie antwoord, ik heb er al heel veel over nagedacht. Ik loop er al een hele tijd mee te worstelen, maar het komt er voor mij altijd terug op neer dat ik me niet meer aangesproken voel door de Islam.

@Bilalabouziane, Fatima16: dank je wel, waarschijnlijk denken jullie dat je god bent...

@PVVdenhaag: belachelijke reactie

@blabla: ja ik ben Marokkaan, wat heeft dat ermee te maken?

Deel deze pagina