1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Opgewonden tijdens de ramadan

Topic in 'Islam & Koran' gestart door Proud Belieber♥: 17 juli 2013.

1. Proud Belieber♥

Proud Belieber♥ Verslaafde bladnetter

Assalamu alaikum wa rahmatullah beste broeders en zusters,

De laatste tijd voel me opgewonden, ik vind het zo vreselijk want dit nog eenst tijdens de ramadan. Ik vraag me nu af of ik mijn vasten dan verbroken heb?
    En ik kijk geen lustwekende beelden , ik raak soms opgewonden als ik aan een goede moslim man denk (ik wil graag trouwen, en fantaseer wel eens over de perfete moslim man) en meestal raak ik opgewonden van uit het niets. Ik snap het echt niet.. Moet ik de dagen inhalen als ik opgewonden raak? (Ik doe verder niets intiems, ik voel dat ik vochtig wordt en ga dan meteen woedoe doen) Ik schaam me hier wel om.. Ik weet niet wat ik moet doen.. Willen jullie alsjeblief helpen? En graag een hadith hierover.
    Alvast bedankt.

2. Lata123

Lata123 Guest

Asalamu aleikum zuster,
    Bekend is dat een zaadlozing de vasten doen verbreken en dat deze dag dan ingehaald moet worden. Of vocht bij vrouwen ook wordt gezien als een soortgelijke zaadlozing wordt niet vermeld.. Ik vraag het me zelf ook af. Als je iets niet zeker weet kun je het beste gewoon inhalen!

3. Beste mevrouw
    wij zouden ook met ons allen ons gezond verstand kunnen gebruiken.
    Als een jongen een nachtelijke zaadlozing heeft kan hij daar niets aan doen. Het is de natuur (Allah?) die dat zo heeft gemaakt.
    Zo ook: als iemand ongewild vochtig wordt is dat toch geen enkele reden om te zeggen dat de ramadan naar de vaantjes is?

Idem met:
    - oei, er is wat lippenstift in mijn mond gekomen
    - oei, er zat nog wat eten tussen mijn tanden van gisteren
    - oei, ik heb wat tandpasta ingeslikt
    - oei, er is een druppel regen in mijn mond gevallen

Komaan zeg:
    Je moet de BEDOELING van de ramadan begrijpen en niet de radicale letter of de taal van radicale predikers.
    De ramadan is mooi als je hem begrijpt maar een hel als je hem niet begrijpt en misvat... welke laatste zeker niet de bedoeling is van Allah.

4. Como

Como Nieuwe bladnetter

Salam alikom als je dat ni wil is dat geldig of je vecht met je lichaam

Laden...

Deel deze pagina