1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Moslims niet naar mars

Topic in 'Islam & Koran' gestart door Moslima: 30 oktober 2013.

1. Moslima

Moslima Verslaafde bladnetter

Een moslim reist niet naar Mars. Althans, dat vindt sjeik Ali al-Hekmi, lid van de raad van vooraanstaande Saudische schriftgeleerden. De Arabischtalige krant al-Hayat berichtte woensdag dat al-Hekmi via de krant een fatwa heeft gelanceerd over reizen in de ruimte.

De schriftgeleerde is fel gekant tegen het project Mars One, een initiatief van de Nederlandse ondernemer Bas Lansdorp, waarmee mensen willen proberen in de toekomst naar Mars te reizen. Volgens de geestelijke is zo'n reis een dodelijk experiment en daarom ongepast voor islamieten die hun eigen leven niet mogen verwoesten omdat het een gave Gods is.

Al 477 Saudiërs hebben zich aangemeld bij Mars One, maar slechts zes zijn door de ballotage van de projectleiding gekomen. Mars One ijvert voor een eerste nederzetting op Mars in 2023.

ANP

Harmanus vindt dit leuk
  2. Triangle

Triangle Verslaafde bladnetter

Daar heeft hij wel een punt, gokken met je leven mag niet.

Harmanus en Moslima vinden dit leuk
  3. Wel wel

Wel wel Guest

Maar men wordt wel aangemoedigd jezelf en dus ook veel andere onschuldigen, met een bom op te blazen.

4. Triangle

Je onwetendheid is beschamend tot het hilarische aan toe, geef je onderbouwing waaruit vanuit de religie word aangemoedigd onschuldigen met een bom op te blazen.

Je domme kritiek gaat al mank op het moment dat je het woordje BOM in de mond neemt, immers tijdens het ontstaan van de Islam bestonden er geen bommen, en kunnen mensen niet aangemoedigd worden op iets wat niet bestond, dus het woordje bom zul je nooit aantreffen in de Koran.

Laatst bewerkt door een moderator: 1 november 2013
  5. Wel wel

Wel wel Guest

Ach zo,
    Kritiek op bommenleggers is dom? Je bent dus met de bommenleggers eens?

Je gaat altijd naar de middeleeuwen.
    Kan je niet even naar 2013 komen en even rondkijken?

ps: en staat het woordje "mars" dan wel in de Koran?
    ps 2: en staat het woord "frietje" in de Koran?

6. :leuk:

7. :moe:

8. Triangle

waar zeg ik dat?? je leest dingen die er niet staan. Je mag kritiek hebben echter gaat het over mars en niet over bommen maar jij haalt er bommen bij.

Als jij onzin zit te verkondigen, dan snoer ik jou de mond door terug te gaan naar de bron waarnaar jij verwijst, want jij suggereert dat de islam bommenleggers aanmoedigt en hoe kun je dit beter duidelijk maken dan naar de bron terug te grijpen.

Ja er staat inderdaad iets over planeten in de Quran, er staat ook dat een moslim nooit dingen moet ondernemen die hem kunnen schaden, dus een reis naar mars is op dit moment 100% schadelijk en dus verboden.

Het woordje friet staat niet in de Quran, maar er staat genoeg over voedsel en friet is voedsel.

nog meer vragen?

9. Wel wel

Wel wel Guest

Dank u.
    Maar ja, ik heb nog vragen, zoals:
    1.Heb ik gezegd dat de Islam oproept tot het leggen van bommen?
    Antwoord: neen.
    Ik heb geschreven " maar men wordt wel aangemoedigd..." en daardoor verwezen naar, al dan niet zelf-verklaarde moslims, extremisten, gewetenloze mensen die beweren moslim te zijn en die jonge naïeve mannen oproepen om zich te omgorden met bommen en te midden van een grote menigte mensen te laten ontploffen.
    Als je nu zegt dat dit niet bestaat, dan vrees ik dat je wereldvreemd bent.

Enerzijds roepen sommige "moslims" op dit te doen, en anderzijds vragen ze het door Allah gegeven leven te respecteren en dus niet naar Mars te vliegen omdat deze reis onomkeerbaar is.

Ik geloof ook, beste Triangel, dat ik al tot treurens toe heb geschreven dat ik niet tegen gelijk welke godsdienst ben maar wel tegen hen die er misbruik van maken en goedgelovigen willen manipuleren.

Je kan dit allemaal onzin noemen, maar de "mond snoeren" zoals je zo mooi zegt, dat kan je niet.
    Telkens als ik tegenstrijdigheden lees, zal ik daar naar verwijzen.
    Niet uit genoegen of leedvermaak, maar om de dingen in hun juiste context te zetten.

2. en dan nog een vraag: waarom ben je altijd zo agressief in je antwoorden?
    Je kan toch ook beleefd je mening zeggen?

10. Romeisa

Romeisa Verslaafde bladnetter

Ik vraag me echt af of sommigen überhaupt wel weten wat voor kritiek ze geven. Het ene moment zeggen ze dit en het andere moment dat, zo tegenstrijdig.

Triangle vindt dit leuk
  11. rabat

rabat Guest

sommigen zijn zo verdronken in hun haat dat ze zelf niet meer besefen wat ze zeggen,dat soort mensen moet je niets van sirieus nemen.

Triangle vindt dit leuk
  12. Triangle

ik ben niet onder de indruk, mij agressie verwijten, terwijl ik gewoon gepassioneerd reageer!! jij verwijt mij agressie ik verwijt jou domheid. Maar goed, doe wat je niet laten kunt, ik zal je voortaan negeren.

Ik ben niet de enige dit dit vind, jou reacties slaan werkelijk echt nergens op, dus als ik jou was zou ik me dit aantrekken.

13. Triangle

Dit noemen ze nou blindheid door haat, hij ziet het zelf niet eens.

14. Triangle

daar heb je helemaal gelijk in, zodra je gepassioneerd reactie geeft omdat het onderwerp je aangaat, word je meteen als agressieveling bestempeld, en zo probeert hij dan buiten het onderwerp om, mij monddood te maken. Kritiek geven op persoonlijk vlak, om maar niet in te gaan op de inhoud.

15. Rabat

Rabat Guest

Triangle je hebt zeker zijn mond gesnoerd,maar dat soort mensen moet je gewoon negeren,geen woorden en tijd aan verspillen zijn het niet waard.Ze blijven alles maar verdraaien en begrijpend lezen kunnen ze ook al niet.

M3a salama

16. hansmaroc

hansmaroc Verslaafde bladnetter

heeft jou kritiek dan inhoud ??

17. hansmaroc

hansmaroc Verslaafde bladnetter

maar waar ging het hier weer over
    Moslims niet naar mars
    is toch super dat daar nog geen moslems komen (nog niet )

18. Tahar313

Tahar313 Verslaafde bladnetter

Ik vraag mij ook wel eens af waarom sommige figuren het een en ander uit z'n context trekt en er het nodige bij halen om op hun manier en met hun bewoordingen ''andersdenkenden'' met hun stupide gedachten in aanraking te laten komen.
    Hun gedachten jegens moslims is duidelijk en dit soort figuren kan het niet laten om op dit forum toch even duidelijk te maken hoe volgens hun de vork in de steel zit, ook al zet het bij voorbaat geen zoden aan de dijk.

19. Tahar313

Tahar313 Verslaafde bladnetter

Kritiek leveren is menselijk en in een democratisch land niet meer dan vanzelfsprekend anders zou het er niet al te best uitzien voor de ingezetenen.
    Maar kritiek leveren, van welke aard dan ook, kan ook overeenkomstig het diplomatieke.
    Maar vooral zonder (te ver) door te slaan in een bepaalde richting.
    Dus ik kan niet anders concluderen dan dat hun IQ niet goed is ontwikkeld getuige de manier van kritiek geven.

20. Wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Laden...

Deel deze pagina