1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Marokko steeds invloedrijker in islamitische wereld

Topic in 'Nieuws Marokko' gestart door NewsBot: 4 april 2015.

1. NewsBot

NewsBot Verslaafde bladnetter

Marokko is op weg om een van de meest invloedrijke spirituele centra van de islamitische wereld te worden volgens Forbes. Het land strijdt voor verdraagzaamheid tussen de godsdiensten en heeft in die zin een opleidingscentrum voor imams geopend. Maar waarom investeert een land met een laag gemiddeld inkomen 20 miljoen dollar in een dergelijk centrum?
    Het opleidingsinstituut voor imams werd eind maart door Koning Mohammed VI geopend. Niet alleen Marokkaanse, maar ook Afrikaanse, Europese (...)

- Marokko / Mohammed VI, Rabat, Onderwijs, Opleiding, Islam, Geloof, Koran, Moslims

Marokko steeds invloedrijker in islamitische wereld

Harmanus vindt dit leuk
  2. Harmanus

Harmanus Verslaafde bladnetter

Dat is goed nieuws en een goede ontwikkeling,welke in de toekomst zeker zijn vruchten zal afwerpen.
    Een meer tolerante relatie met anders gelovende,zal leiden tot minder onnodig geweld in de wereld.

3. Gedeeltelijk

Gedeeltelijk Guest

Marokko kent maar gedeeltelijk een religieuze tolerantie.
    In het strafwetboek staat dat wie een Moslim probeert te overtuigen van een andere godsdienst, de gevangenis invliegt.
    Bovendien wordt iedere Marokkaan automatisch bestempeld als een moslim, ook al wil hij dat niet, en is hij verplicht zich aldus te gedragen.

Harmanus vindt dit leuk
  4. birima

birima Verslaafde bladnetter

Ik werd ook gedoopt zonder mijn toestemming, weliswaar niet van overheidswege maar het eindresultaat is hetzelfde :).

Harmanus vindt dit leuk
  5. Tolerant?

Tolerant? Guest

Het resultaat is niet hetzelfde: bv:
    - een Marokkaan mag, moslim of geen moslim, geen pintje drinken op een terras in Marokko
    - een Marokkaan mag, moslim of geen moslim, geen sigaret roken op straat tijdens de Ramadan
    dit alles op straf van gevangenis
    - nog voorbeelden nodig?

De enige tolerantie in Marokko ivm godsdienst is, dat vreemdelingen wel in een kerk mogen bidden.

Harmanus vindt dit leuk
  6. birima

birima Verslaafde bladnetter

Wel, ik bedoelde het allemaal niet zo serieus maar ieder land heeft haar eigen 'niveau' van tolerantie met voor en nadelen.
    Voor de een zal 'tolerantie' in Marokko als te beperkt worden ervaren, terwijl de ander 'tolerantie' in Nederland te ver vindt doorgeschoten. Het is dus een subjectief gegeven waarover ik niet snel een waardeoordeel over uitspreek.

Harmanus vindt dit leuk
Laden...

Deel deze pagina