1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Homoseksualiteit en moslim

Topic in 'Islam & Koran' gestart door 7899: 25 september 2014.

1. 7899

7899 Guest

Kan dit samen ??

2. TheWarner

TheWarner Verslaafde bladnetter

Het antwoord kan je vinden in de Koran, lees zou ik zeggen :)!

Nu een vraag aan jou, hoe plant de mens zich voort als je homoseksueel bent? Lijkt me moeilijk dat je een kind kan krijgen met alleen spermacellen.

3. Respect

Respect Guest

Ach toch, laat ieder mens in zijn zijn zoals hij is geschapen door Allah. Geef geen kritiek op de schepping van Allah tenzij je je hoger voelt verheven dan Hem.

En wat de voortplanting betreft; daar zal jij toch voor zorgen?

Leven en laten leven
    Respecteer eenieder
    Laat ieder gelukkig zijn
    Zou dat misschien ook in de Koran staan?

Harmanus en Sidi Moha vinden dit leuk
  4. TheWarner

TheWarner Verslaafde bladnetter

Heb je de Koran al gelezen? Wat staat daar in over het volk van LOT? Geen kritiek geven op de schepping van GOD? Je uit nu zelf ook kritiek..

Sorry hoor.., maar alle lof zijt GOD, degene die mij geschapen heeft uit een druppel sperma. Ik wil er niet eens aan denken en wil die tweede zin in jouw bericht niet eens herhalen.

Ooit over nagedacht of homoseksualiteit een ziekte zou zijn?

En dan stel ik je nog een keer de vraag, wat als de hele wereld homo/lesbi zou worden, hoe gaat de mens dan zich nog voortplanten?

Ik ben in iedere geval niet degene die de voortplanting zal gaan regelen.

Vrede.

Harmanus vindt dit leuk
  5. Nu en altijd

Nu en altijd Guest

Beste
    Het volk van Lot, dat is, ja hoeveel?, zo een 4.000 jaar geleden? Denk je nu echt dat wij na 4.000 jaar ons moeten laten leiden door een parabel over die tijd? Als je een beetje nadenkt dan weet je ook dat het gaat over een parabel; een stad met uitsluitend homoseksuelen, dat kan al niet.
    Trouwens, wat Lot betreft, hij verkocht toch ook zijn minderjarige dochters aan oudere heren? Laten we dus maar in alle talen over deze Lot zwijgen.

Het is goed dat je je verdiept in de archieven van BLADNA/NL. Doe verder en zoek eens op wat hier over homoseksualiteit al is geschreven. Onnodig het nogmaals allemaal te herhalen.

Over wat je schreef:
    - wat is er mis als hetero's zich voortplanten en homo's niet?
    - waarom ben je zo angstvallig als het gaat over uw voortplanting?
    - denk je nu echt dat dit kan "de hele wereld homo"? Blijf toch met je twee voeten op de grond.
    - homoseksualiteit een ziekte? We gaan deze discussie toch niet opnieuw herhalen. Je bent 22 jaar en slimmer dan wetenschappers? Nou, dan wacht je een mooie carrière. Succes gewenst.

Ook homo's zijn geschapen door God, en als je het daar niet mee eens bent, ga dan klagen bij God.
    Er waren altijd homo's, er zijn altijd homo's en er zullen er altijd zijn.
    En dat, beste, zal je toch moeten aanvaarden.

Blijf hier en ga toch niet terug naar de Middeleeuwen!

Harmanus vindt dit leuk
  6. el Nadoriaan

el Nadoriaan Verslaafde bladnetter

“Naderen jullie van alle schepselen de mannen? En verlaten jullie jullie vrouwen die jullie Rabb voor jullie heeft geschapen? Maar zeker, jullie zijn zondaren.” [Soerat As-Shuara: 165-166]

In een ander Ayaah zegt Allah سبحانه وتعالى betreffende Zijn profeet Loet]:

وَلُوطًا آتَيْنَاهُ حُكْمًا وَعِلْمًا وَنَجَّيْنَاهُ مِنَ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَت تَّعْمَلُ الْخَبَائِثَ ۗ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَاسِقِينَ

“En aan Loet gaven Wij wijsheid en kennis, en Wij bevrijdden hem uit de stad, die zo vele misdaden bedreef; want daar was een zondig en boos volk.” [Soerat Al-Anbiyyah: 74]

En hetzelfde maar dan iets korter zegt Allah سبحانه وتعالى in de volgende Ayaah:

نَجَّيْنَاهُ مِنَ الْقَرْيَةِ الَّتِي كَانَت تَّعْمَلُ الْخَبَائِثَ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمَ سَوْءٍ فَاسِقِينَ

“En Wij bevrijdden hem uit de stad die gruwelijk handelden. Wij bevrijdden hem uit de stad, die zo vele misdaden bedreef; want daar was een zondig en boos volk.” [Soerat Hud: 74]

De naam van deze stad was Sodom en z’n mannelijke inwoners hadden gemeenschap met andere mannen en er vonden nog veel meer gruwelijkheden plaats.

Ibn ‘Abbas رضي الله عنه beschreef de verschillende kenmerken van wat de mensen van Loet deden. Sommige van deze zijn: “Het niet bedekken van de geslachtsdelen in het bijzijn van mensen mensen van hetzelfde geslacht, het fluiten op de vingers, het openen van de blouse om de borst te laten zien, het dragen van lange broeken die op de vloer slepen, sodomie dat betekent; homoseksuele gemeenschap [lesbiennes].” [ibn Hadjr al Haithamee]

Aboe Hoerayra رضي الله عنه vertelde dat de profeet صلى الله عليه وسلم zei:

عن أبي هريرة رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: ” أَرْبَعَةٌ يُصْبِحُونَ فِي غَضَبِ اللهِ تَعَالَى وَيُمْسُونَ فِي سَخَطِ اللهِ قُلْت: مَنْ هُمْ يَا رَسُولَ اللهِ؟ قَالَ: الْمُتَشَبِّهُونَ مِنْ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ، وَالْمُتَشَبِّهَاتِ مِنْ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ، وَاَلَّذِي يَأْتِي الْبَهِيمَةَ، وَاَلَّذِي يَأْتِي الرِّجَالَ…‪”‬ رواه الطَّبَرَانِيُّ وَالْبَيْهَقِيُّ‬

“Vier soorten mensen worden wakker onder Allah’s Toorn en gaan naar bed onder Zijn misgenoegen. Zij die luisterden vroegen: Wie zijn zij, oh boodschapper van Allah? De profeet antwoordde: Mannen die vrouwen imiteren, vrouwen die mannen imiteren, degene die gemeenschap hebben met dieren en mannen die gemeenschap hebben met mannen.” [At-Tabarani en Al-Baihaqi]

Het volgende valt ook onder de gruwelijkheden van de mensen van Loet [alayhi assalam]:“Backgammon spelen, duiven-races, gevechten tussen honden, rammen of hanen, het naakt binnengaan van badhuizen en het bedriegen mbt gewichten en maten.” [ibn Hadjr Al-Haithamee]

7. el Nadoriaan

Wen er maar aan.

De Nobele Koran zal de mensheid Leiden tot de Dag des Oordeels!

Harmanus vindt dit leuk
  8. Sidi Moha

Sidi Moha Verslaafde bladnetter

Goed gesproken "Nu en Altijd", alleen had ik moeite met de zin "Blijf hier en ga toch niet terug naar de Middeleeuwen". Men vergeet wel eens dat de Middeleeuwen waren vooral Verlicht door "Arabische" geleerden, onder wie er ook ruimdenkenden waren. "Arabisch" staat destijds voor de taal der wetenschap.
    Wijsheid in pacht hebben duidt er steeds op dat men nog meer moet leren. En in dit verband en aansluitend bij jouw betoog: leren dat de koran grenzeloos wijzer is dan degenen die homosexualiteit veroordelen. Dit komt erop neer dat het koran-onderwijs nog steeds uiterst zwak is, om maar niet te spreken van verkeerd onderwezen.

Harmanus vindt dit leuk
  9. Echt waar? zijn duiven - races verboden zoals je schrijft? Staat dat echt in de Koran ???? Welke vers aub?

Harmanus vindt dit leuk
  10. el Nadoriaan

Dat is geen vers maar een fatwa en mening van een Soennitische geleerde die de madhab Shafi'ih volgde, zoals je dat kunt zien heette hij ibn Hadjr Al-Haithamee geboren in 909AH in West Egypte.

Als het voor oorlog gebruikt moet worden ter zelfverdediging mag het wel, en voor wat anders is het niet toegestaan.

Heeft denk ik met onderdrukking van dieren te maken, ze niet onnodig overbelasten.

Is verder een referentie naar het volgende Hadith;

de profeet [​IMG] zei: "Er is geen wedijver behalve in het schieten van pijlen, rennen of paard-racen." Omdat deze dingen gebruikt worden in oorlog. Als je je haan gebruikt tijdens oorlog om erop te rijden, dan is het toegestaan! anders niet....(Al-Baab Al-Maftooh, 200)

Harmanus vindt dit leuk
  11. el Nadoriaan

Juist niet vriendelijke vriend!

Daarom zijn de Moslims ook de beste schepsels uit de algehele mensheid omdat wij de mensheid leren wat goed is en wat slecht/kwaad is!

Zijn niet mijn woorden maar de Woorden van onze Geliefde Almachtige Allah subhana wa ta 'ala

''Gij (Moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah.'' - Surah Al Imraan 3:110

Harmanus vindt dit leuk
  12. Sidi Moha

Oei! We hebben hier te maken met een taalprobleem. "Moslims" in deze en in andere ayah’s staat voor "Onderworpenen" aan Gods wil, ofwel het Volk van het Boek: joden, christenen en moslims (sommige schriftgeleerden noemen ook Sabeeërs, zich baserend op sura 2:62).
    Het ziet ernaar uit de Jahiliya-tijdperk ons hardnekkig achtervolgt.

Harmanus vindt dit leuk
  13. el Nadoriaan

Jij bent een schizofreen, dat had ik wel eerder door.

Jij kan niet begrijpend lezen, dat is hier het enige probleem wat nu telt. Een ander probleem is dat jij door je schizofrenie de context omdraait en loopt te liegen. Liegen is haram dus doe het niet meer....Foei!

Volk van het Boek die niet in Allah s.w.t geloven en volk van het Boek.....een groep die bekeerd was en wel in Allah s.w.t geloven. Dat zijn twee verschillende dingen en niet het zelfde, maar jij wilt ze het zelfde doen lijken maar daar faal je in.

Speciaal voor jou nog een keer in zijn context die jou grote leugen helemaal aan diggelen slaat en over Jahilya gesproken hahaha

98. Zeg: "O, mensen van het Boek, waarom verwerpt gij de tekenen van Allah, terwijl Allah ziet hetgeen gij doet?"

99. Zeg: "O, mensen van het Boek waarom houdt gij de mensen af van het (rechte) pad van Allah en wenst gij het krom te maken, terwijl gij er getuige van zijt? Allah is niet onachtzaam over hetgeen gij doet.

100. O gij die gelooft, als gij sommigen hunner wie het Boek is gegeven gehoorzaamt, zullen zij u weer tot ongelovigen maken, nadat gij hebt geloofd.

101. Hoe kunt gij verwerpen, terwijl u de tekenen van Allah worden voorgedragen en Zijn boodschapper onder u aan wezig is? En hij, die zich aan Allah vasthoudt, is inderdaad naar het rechte pad geleid.

102. O gij die gelooft, vreest Allah zoals het behoort en sterft niet, tenzij gij Moslim zijt.

103. En houdt u allen tezamen vast aan het koord van Allah en weest niet verdeeld en gedenkt de gunst van Allah, die Hij u bewees toen gij vijanden waart en Hij uw harten verenigde, zo werdt gij door Zijn gunst broeders en gij waart aan de rand van een vuurput en Hij redde u er van. Zo legt Allah u Zijn geboden uit opdat gij zult worden geleid.

104. En laat er een groep onder u zijn die tot goedheid aanspoort en tot rechtvaardigheid maant en het kwade verbiedt; dezen zijn het die zullen slagen.

105. En weest niet als degenen, die verdeeld waren en van mening verschilden nadat de duidelijke bewijzen tot hen waren, gekomen. Voor hen zal er een zware straf zijn.

106. Op den dag, waarop sommige gezichten verlicht en andere gezichten verduisterd zullen zign. Wat hen betreft, wier gezicht verduisterd zal zijn: "Hebt gij verworpen, nadat gij hadt geloofd? Ondergaat dan de straf, omdat gij placht te verwerpen".

107. Maar degenen wier gezicht verlicht zal zijn, dezen zullen Allah's barmhartigheid smaken; daarin zullen zij verblijven.

108. Dit zijn de tekenen van Allah welke wij u naar waarheid voordragen; Allah wenst de werelden geen kwaad toe.

109. En aan Allah behoort al hetgeen in de hemelen en al hetgeen op aarde is en tot Allah worden alle dingen teruggebracht.

110. Gij (Moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders.

111. Zij kunnen u niet schaden, alleen enige moeilijkheid bezorgen en als zij tegen u vechten zullen zij u spoedig hun rug tonen. Dan zullen zij niet worden geholpen.

112. Waar zij zich ook bevinden, worden zij door vernedering getroffen, tenzij zij een verbond met Allah of een verbond met andere volkeren hebben. Zij keerden terug met Allah's toorn en werden door armoede getroffen. Dat kwam, doordat zij de tekenen van Allah verwierpen en de profeten onrechtvaardig doodden. Dat kwam, doordat zij ongehoorzaam waren en (zijn gebod) overtraden.

113. Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt.

114. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen.

14. Ik vroeg eens aan een jonge Marokkaan in Marokko: wat roepen de imans eigenlijk?
    Hij antwoordde : over Allah
    Ik: maar wat precies allemaal?
    Hij: ik begrijp dat allemaal niet, ik kan dat niet nazeggen
    Ik: zeg me één item
    Hij: ik versta het niet

Als ik uw teksten lees El nadoriaan, dan kan ik mij in de gedachten van deze jonge Marokkaan verplaatsen: wie leest die teksten? Geen kat die er wat aan heeft. En niemand die ze leest of verstaat: aha! dat is trouwens de kracht van een godsdienst.

Ik zal u mijn persoonlijke visie geven van wat God wil; in een gedicht van Alice Nahon, ook zou oud als de straat, maar begrijpelijk voor iedereen:

"
    't Is goed in 't eigen hert te kijken, (hert=hart)
    nog even voor het slapen gaan.
    Of ik van dageraad tot avond
    geen enkel hert heb zeer gedaan. (zeer=pijn)

Of ik geen ogen heb doen schreien, (schreien=wenen)
    geen weemoed op een wezen lij (wezen=gezicht lij=heb gelegd)
    of ik aan liefdeloze mensen,
    een woordeke van liefde zei.

En vind ik in het huis mijns harten,
    dat ik een droefenis genas
    dat ik mijn armen heb gewonden
    rondom een hoofd dat eenzaam was.

Dan voel ik op mijn jonge lippen,
    de goedheid lijk een avondzoen.
    't Is goed in 't eigen hert te kijken
    en zo zijn ogen toe te doen.
    't Is goed in t' eigen hert te kijken
    en zo zijn ogen toe te doen. "

Al de rest, beste el nadoriaan, is volkomen maar dan ook volkomen bijzaak.
    God wil alleen goedheid en naastenliefde. En daar, daar zullen we op getaxeerd worden !

Sidi Moha en Harmanus vinden dit leuk
  15. Waanzin

Waanzin Guest

De Duitse nazis vonden ook dat zij de beste schepsels waren maar ze dwaalden...
    Wat een waanzin zo iets te schrijven.
    Ga jij ons leren wat goed en kwaad is?

Sidi Moha vindt dit leuk
  16. Grootvader

Grootvader Guest

Je bent natuurlijk een soenniet en leunt dan graag aan bij soennitische "geleerden".
    Wat is eigenlijk de waarde van zo een geleerde? Voor u zeer veel natuurlijk, maar voor de mensheid "walou".
    Misschien is mijn grootvader veel wijzer.

17. el Nadoriaan

Wat een niveau toch haha

Het zijn in ieder geval geen katten die het lezen maar om de verwarring uit je hoofd te halen omdat je denkt dat niemand het verstaat voor jou het volgende vers..

De Koran is compleet en duidelijk - 6:115.

18. el Nadoriaan

Je leest het verkeerd en begrijpt het helemaal verkeerd vriendelijke vriend!

Ik zei NOG dat het niet de woorden van een mens of van mij was maar de Woorden van Almachtige Allah s.w.t die Alles Weet en alles Ziet en de Moslims daarmee vereert.

19. el Nadoriaan

Niet alleen voor mij maar ook voor meer dan miljard mensen.

De waarde van zo'n geleerde is dat hij de ware Islam in leven houdt/hield.

Je grootvader kon misschien niet eens zijn eigen naam schrijven maar doet voor de rest ook niks toe.

20. Sidi Moha

Wat je erin stopt, haal je eruit. Als je kinderen verkeerd koran-onderwijs geeft, moet je niet verbaasd opkijken als ze later ontspoorde, smoezelige gedachten over de mens en de wereld op na houden.
    Dit forum stelt de vraag of de islam en homosexualiteit kunnen samengaan. Mijn stelling is ja, zeker. Voor een kind, evenzeer voor een verstandige volwassene, is het erg moeilijk om zich voor te stellen dat de Profeet zou hebben beweerd: "Weg met die lui!" (homosexuelen). Een onmogelijke bewering uit de mond van een aardige, vriendelijke bij het verlegen af, zacht van aard, verstandige en wijze man als de Profeet.
    De Islam van de Profeet is gestoeld op goedheid, respect, fatsoen en vroomheid (i.e. het goede doen) -- uitgedrukt in "al-birr" en "at-taqwâ", in deze volgorde. Ontbreken deze eigenschappen, dan zullen we moeten leven met anarchie, chaos en geweld. Daar staat het opgroeiende kind niet op te wachten.

Harmanus vindt dit leuk
Laden...

Deel deze pagina