1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Djinn?

Topic in 'Islam & Koran' gestart door cherry9: 28 februari 2014.

1. cherry9

cherry9 Nieuwe bladnetter

beste lezers,ik ben zelf geen moslima maar ik heb een vraag.ik vermoed dat een groep moslima's iets op ons gezin heeft gezet.een djinn,een jinn?en hoe komen wij hier vanaf?nou ben ik niet helemaal thuis in de koran en is ook het mystieke van de koran voor mij een ingewikkeld verhaal.waarom ik dit vermoed is omdat deze dames alles voor elkaar krijgen inclusief instanties om ons kwaad te doen.dat op zich is niets mystics maar de zaken die ze naar voren brengen en die worden gelooft,is zelfs voor een leek duidelijk dat het niet klopt maar toch lijkt men blind.verder zijn er constant kleine ongelukjes,die breekt zn teen,die vinger tussen de deur,die valt van de trap,zo kan ik nog wel ff doorgaan,maar het lijkt wel meer te zijn dan een ongeluksdagje,ofzo.daarbij heb ik gedroomt dat er een zwarte hond in mijn huis was,mn vriendin kwam op bezoek en ze nam haar zwarte hond mee,ik merkte dat er politie bij de buren was dus stelde voor om ff te kijken toen we terug naar binnen liepen had de hond het huis helemaal bevuilt ,waarna ik boos werd op haar hond en de hond op mij begon te springen,en zijn viezigheid in mijn mond terecht kwam,spugend werd ik wakker.vlak daarna droomde ik dat er een zwarte hond in mijn huis was,en die hond bleef steeds piepen,ik ging naar beneden om de hond weer op zn plek te zetten in wilde de hond bij zijn halsband pakken,daar beet de hond me in mijn duim,waardoor ik wegzakte en voelde of mn ziel mn lichaam wilde verlaten.vlak hierna na mijn bevalling ben ik bijna dood gebloed,dus ik bezchouw de droom enigzins als waarschuwing?vlak daarna droomde ik over de betreffende moslimas die met hoofd doeken(die normaal gesproken niet dragen)en lampions bij de voordeur rondjes om de tuin heen maakte ze waren in het arabisch ons aan het vervloeken.daarbij zegt mn man al ongeveer zins een jaar vooral sávonds het gevoel te hebben dat iemand hem volgt of heel dicht bij hem loopt.soms ziet hij een lange licht getinte man met zwarte snor,en krullend haar.wie kan mij helpen en iets meer hier over vertellen en of dit te maken heeft met een vervloeking een djin of jinn of iets totaal anders.alvast bedankt

2. Booeoeeeoooeee .. ana djin kebir ...

Hahahahahaha

Beste
    Vele Marokkanen geloven in djins, misjnoens, kwade geesten enz.
    Geloof me vrij: het is allemaal niet waar.
    Het behoort tot de oude cultuur net zoals 150 jaar geleden in Nederland of Belgie, waar men sprak van klopgeesten, kwelgeesten enz.

Mooie fantasie.

Een aan de universiteit afgestudeerde Marokkaan hier in Marokko, vertelde mij dat hij al tweemaal een djin op bezoek heeft gekregen in zijn slaapkamer. Toen ik hem vroeg de volgende keer deze djin naar mij te verwijzen om "een klapke" te doen, verstijfde hij van schrik ...
    Tot op vandaag nog geen misjnoen of zo gezien.
    Het geeft meer een idee van de kwaliteit van de afgestudeerden hier .... (zie terzake een van de vorige artikels hier op Bladna.nl).

Ach, ik heb hier in Marokko al zoveel verhalen gehoord.
    En mensen die speciale (en dus erg dure ...) kruiden in het vuur gooien om duivels te verdrijven.

Onder Hassan II waren alle Marokkanen overtuigd dat in het paleis van de koning in Agadir, er een duivel was gehuisvest en dat daarom Hassan II nooit daar bleef slapen ...
    Tot de volgende koning aan de macht kwam en verklaarde dat dit verzinsels waren van de raadgever van de koning en deze prompt werd ontslagen.

Duivel uitdrijvingen?
    Er zitten momenteel twee Marokkaanse duiveluitdrijvers in de gevangenis in België wegens het mishandelen van een meisje dat stierf tijdens zo een uitdrijving.

Maak je dus vooral geen zorgen: het behoort tot de "rijke cultuur" van Marokko.

Je moet alleen voor het volgende opletten: sommige mensen gedragen zich als de zogenaamde duivels, kwelgeesten enz.
    Deze moet je natuurlijk mijden ... Maar dat zijn alleen maar zielige mensen.

Harmanus vindt dit leuk
  3. En ?
    Hoe gaat het ondertussen met jullie djin?
    Al een thee mee gedronken?
    Hou ons aub op de hoogte.

Harmanus vindt dit leuk
  4. Hoe gaat het met jullie djin?
    We staan te popelen van ongeduld om het laatste nieuws erover te horen ...

Harmanus vindt dit leuk
  5. Op verlof?

Op verlof? Guest

Nou ja, is de djin nog steeds aanwezig?
    Of is hij/zij op verlof??

Of ben je ondertussen nuchter geworden ..... ?? ;)

Harmanus vindt dit leuk
  6. amal

amal Guest

klinkt als een beginnende psychose.....getriggerd door een slecht geweten....

Harmanus vindt dit leuk
  7. UmmH

UmmH Guest

Zolang je geen moslima bent denk ik niet dat het veel zin heeft om een djinn of shaytaan te vervloeken.
    Ik zou je als advies geven om uit het ongeloof te treden en je te verdiepen in de islam,Misschien is dit wel een waarschuwing van ALlaah subhana wa ta'ala, en je kans om je zelf te redden van het Hellevuur.

8. Beste:
    1. moslima? Waarom maak je onderscheid tussen man en vrouw? Dat zegt al veel over jou ... Je hebt waarschijnlijk een baard ...?
    2. Een djinn vervloeken? iets wat niet bestaat kan je niet vervloeken, hoe goed je ook je best doet ...
    3. uit het ongeloof treden? Wie zegt dat ik ongelovig ben? Er zijn zo veel godsdiensten in de wereld. Waarom denk jij dat die van jou de beste of de enige is? Hangt alleen af van je plaats van geboorte...
    4. verdiepen in de islam? Doe ik iedere dag. En iedere dag lees ik, en betreur ik, dat in de islamlanden mensen elkaar op grote schaal vermoorden, net zoals in de middeleeuwen ... en bommen leggen .... en dat alles in naam van de God van de Islam ...
    5. Redden van het hellevuur? Het hellevuur mijn beste, wordt hier op aarde voortdurend aangewakkerd door de extreme islamieten waartoe jij waarschijnlijk ook behoort.

Baardje ...?

Harmanus vindt dit leuk
  9. mustafa

mustafa Guest

Dit is een oprechte,en mooie advies aan cherry indien ze zich wil verlossen van het kwade,en verlichting in haar leven wilt.

Harmanus vindt dit leuk
  10. mustafa

mustafa Guest

1.het is duidelijk dat u niet bekwaam bent om zaken te analyseren:...cherry=een vrouw=moslima?
    2.Hebt u verstand? u zou zeggen ja,verstand is niet iets wat tastbaar is noch zichtbaar.dus je hebt geen verstand hoe goed je ook je best doet....
    3.oke..dus de 1.5miljard moslims die er zijn,zijn dus eigenlijk allemaal afkomstig uit (islamie)?!!?
    4.het is duidelijk dat je de geschiedenis niet kent,tijdens de middeleeuwen werden hele naties uitgeroeid,geterroriseert,vernederd en verminkt door de kruisvaarders(christenen) in de naam van de religie...
    5.als je klaar bent met de krant te lezen,zou ik u aanraden om eens onderzoek te doen naar de onderwerpen waar je nogal veel over te zeggen hebt,maar eigenlijk geen kaas van hebt gegeten.

pen....papier?

11. Djin gezien?

Djin gezien? Guest

En heb jij al een djin gezien?

Harmanus vindt dit leuk
  12. antwoord

antwoord Guest

doormiddel van het geloof (de islaam)en overleveringen weten we dat er op de aarde meerdere schepselen leven waarbij de dijn ook behoort tot deze schepselen,wij kunnen ze niet zien,maar zij kunnen ons wel zien,

Dus bij deze,aangezien wij(de mensen ,ze (de djin)niet kunnen zien,heb ik ze nog nooit gezien!

Harmanus vindt dit leuk
  13. khalid777

khalid777 Nieuwe bladnetter

Beste Chery,
    Wat vervelend voor u en uw gezin dat dit jullie overkomt.
    Voordat God de mens heeft geschapen, heeft God de jins geschapen. En daarvoor de engelen. Een van de jins dat is iblis (lucifer). Hij was een sterk en best gelovigen der jins. God heeft hem verheven bij de engelen. (Engelen zijn geschapen om uitsluitend God te dienen en hebben ook geen eigen wil en geweten zoals de jins en de mensen dat hebben). Toen de beste Jin der jins (iblis) verheven was bij de engelen, schiep God Adam de mens. God verzocht zijn engelen (inclusief iblies) te buigen te buigen voor Adam. Alle engelen bogen voor Adam behalve iblies niet. Iblies vroeg aan God waarom hij zou moeten buigen voor de mens. Hij gaf aan dat de mens maar geschapen is van stof (materie) en hij (iblies) geschapen is uit licht. (Een andere soort materie). Iblis was hoogmoedig. God heeft de hoogmoedigen niet lief. God beval iblies het paradijs te verlaten. Iblies vroeg aan God om uitstel om aan te tonen dat de mens dat Door God geschapen is, dat iblis instaat is om deze mensen van het rechte pad te halen. God heeft iblis (de Jin der jins) uitstel gegeven.

De jins bestaan volgen de islam wel degelijk. Deze zijn onder te verdelen in goede jins (goedgelovige) en in slechte jins (demonen). Jins zijn schepselen van God die je kunt vergelijken met mensen. Ook onder de mensen heb je goede mensen en slechte mensen.
    De mens kan ruiken voelen horen zien etc.. De Jin is geschapen uit licht en heeft van God een heel andere bagage meegekregen. Zij kunnen bijvoorbeeld uit het niets verschijnen en verdwijnen. Zij bevinden zich graag in het donker en je hebt ze in alle soorten en maten etc.. Maar ook op mentaal en op empathies gebied verschillen zij van de mensen.
    Deze schepselen leven langs ons en Door ons heen.
    Zoals ik eerder heb aangegeven heb je goeie jins die God ook aanbidden en goede daden verrichten. Maar er zijn ook slechte jins (demonen), die volgen hun leider iblies.
    Ik heb boven uitgelegd wat het doel van iblies is.

De mens heeft een fysiek lichaam dat wij als een huis of tempel kunnen beschouwen. Jins (demonen) kunnen daar naar binnen en naar buiten.
    Deze demonen hebben als taak om zoveel mogelijk verderf en kwaad te veroorzaken bij de mensen en de mensen zoveel mogelijk het slechte pad op te sturen. Bij de meeste mensen lukt dat ook. Zij laten zich leiden Door lusten en hebzucht en bederf.
    Er zijn mensen die een pact sluiten met een slechte jin (demoon). Zo een pact kan van alles zijn. Bijvoorbeeld roem en rijkdom in ruil voor iets wat voor de duivel (iblies) heel waardevol is.
    Hieruit is ook zwarte magie (voodoo) ontstaan.

Om even terug te komen op uw verhaal.
    Als deze dames verantwoordelijk zijn voor wat u en uw gezin is overkomen, dan kan ik u met een gerust hart vertellen dat dit geen moslima' s zijn.
    Het bezig houden met het verborgene (magie of zwarte magie) is in de islam de grootste zonde. Omdat men naast Allah andere machten aanroept. Wij noemen dat shirk in de islam.
    De enige manier om van deze ellende af te komen, dat kan Door er voor te zorgen dat je rein bent, en enige God aan te roepen en te vragen voor vergeving en behoeden van het kwade.

14. Je schrijft: "doormiddel van het geloof ... weten we..."
    Dat is een tegenstrijdigheid.
    Weten kan je alleen maar door de wetenschap.
    Geloven is geloven en niet dus weten.

15. TheWarner

TheWarner Verslaafde bladnetter

Het is GOD die de mens en de djin(het onzichtbare) heeft geschapen.

Er is geen kracht nog hulp naast die van GOD.

De enige oplossing hiervoor is om direct hulp aan GOD te vragen. Hoe simpel dit ook lijkt.

Moge GOD de Meest Barmhartige, kinderen van Adam beschermen tegen de Duivel en zijn volgelingen. Ons beschermen tegen het kwaad van onszelf en een ieder ander. Moge GOD jou de kracht schenken om van deze negatieve ervaringen af te komen.

Harmanus vindt dit leuk
  16. vrede

vrede Guest

beste cherry
    zo te zien aan je verhaal is er waarschijnlijk sihr op je gedaan!
    heb je misschien een moslima vriendin die je haat of jaloers is op jou want als dat zo is kan het zijn dat zij de djinns naar jou hebben gestuurd om je het leven zuur te maken! en als dat oon een jinn is wat er in je huis is dan is de enige oplossing om jezelf te reinigen en naar het goede pad te gaan bv(koran lezen,luister van koran in je huis,5kerr per dag bidden en mogelijk een imam erbij halen!!
    groetjes
    ik wens je veel succes en beterschap

17. Ik heb gisteren nog een djin gezien. Deze was zeer vriendelijk een aangenaam. We hebben samen een terrasje gedaan. Een pilsje gedronken.
    Er is dus niets aan de hand hoor.

ps een imam in België zit voor jaren in de gevangenis omdat hij een djin wou verdrijven uit een meisje. Dat meisje is gestorven door de foltering van deze imam.
    Laat deze imams dus beter weg.

Deel deze pagina