1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Bewoners schilderswijk krijgen 'anti-islambrief'

Topic in 'Nieuws Nederland' gestart door Moslima: 29 januari 2015.

1. Moslima

Moslima Verslaafde bladnetter

Op minimaal drie adressen in de Schilderswijk in Den Haag hebben bewoners een 'anti-islambrief ontvangen. Aan de ene kant van de brief staat: 'We zijn hier in Nederland', op de andere kant prijkt het woord 'islam', waarbij de 'i' in de vorm van een middelvinger is gegoten.

Zeker een van de ontvangers heeft aangifte gedaan. Een vrouw van Turkse afkomst wilde slechts aan Omroep West kwijt 'ontzettend geschrokken' te zijn. 'Want,' zei ze, 'is het alleen bangmakerij of is het meer?' De brief is, zo lijkt het, specifiek verstuurd naar bewoners van niet-Westerse afkomst. De politie heeft de zaak in onderzoek.

AD

2. Tahar313

Tahar313 Verslaafde bladnetter

Dit kan ook niet anders dan tot een politieonderzoek leiden.
    Maar dit even terzijde.
    Ik vind het belangrijker te weten dat dit soort handelen volledig ingaat tegen de democratische normen en waarden.
    En vrijheid van religie is daar een van.
    Sommige Nederlanders zijn vergeten, of hechten er geen waarde (meer) aan, hoe het was om onder de Duitse bezetting te leven.
    Geen vrijheden op velerlei vlak.
    Men had zich maar te schikken aan hetgeen de bezetter beoogde te realiseren.
    Absoluut geen democratisch proces, maar dit is altijd inherent aan een bezettingsmacht.
    En juist voor deze vrijheden zijn veel mensen tijdens de Tweede Wereldoorlog gesneuveld.

Ja, inderdaad.
    Wij leven hier in Nederland.
    Een democratisch land waar de Islam volop aanwezig is.
    En dat met name sommige (onwetende) personen dit, om welke reden dan ook, niet kunnen accepteren, getuige hun handelen jegens moslims, zegt alleen maar iets over die personen.
    Dat zijn dan ook per definitie geen democraten, omdat zij waarde hechten aan een andere soort politieke stroming.
    Recht van vrijheid alleen wanneer dit in hun straatje past.
    Mensen die een andere bevolkingsgroep, vanwege hun godsdienst, niet vindt deel uitmaken van de totale bevolking behoren naar mijn mening tot de groep nationalisten.
    En extreme rechts maakt daar zeker deel van uit.
    En net als deze mensen mogen moslims ook deel uitmaken van de Nederlandse samenleving.
    Het resultaat van de democratie.
    En daar is menigeen Nederlander/Nederlandse van buitenlandse komaf trots op.

Overigens zijn er genoeg boeken handelend over de democratie als politieke stroming in al zijn facetten.
    Veel leesplezier !

3. Vrees

Vrees Guest

Beste el nadoriaan
    Uw zinnen vloeien als honing over een boterham.
    Maar je bent wel erg tegenstrijdig.
    Eerder keur je het goed dat een moslim geen hand moet geven aan een vrouw.
    En nu kom je vertellen over de Duitse bezetting en dat de moslims deel uitmaken van de Nederlandse samenleving.
    Waarschijnlijk zal het zo wel geweest zijn dat men nazi's best geen hand zal hebben gegeven.
    Maar als moslims deel uitmaken van de Nederlandse samenleving, zoals je zegt, wat terecht correct is, moeten ze ook een hand kunnen geven aan een vrouw. En als deze moslim dat niet kan dan heeft hij een probleem en niet de Nederlandse samenleving.

Wat de reden is van de anti islam gevoelens, als die er al zijn - en wellicht zo bij een minderheid- is dat omdat Nederlanders niet weten welke Islam ze moeten respecteren: deze van de sjiieten? deze van de soennieten? deze van Daesch? deze van de walabieten? deze van de taliban? deze van deze van, deze van;, je kan zo oneindig ver gaan.
    Zorg voor eenheid en sereniteit in de Islam en het probleem is opgelost.

De meeste Europeanen hebben respect voor elke godsdienst op voorwaarde dat ze niet gewelddadig is.
    En voor dat laatste wordt -erg jammer- meer en meer gevreesd.

4. Tahar313

U mag van mij tutoyeren, maar opnieuw moet ik vertellen dat ik niet el nadoriaan ben van een ander profile.
    Wel komik echter uit dezelfde Marokkaanse stad Nador.
    Dus ben ik een Nadori.

Even reagerend op jouw opmerking.

Ik heb nooit de woorden gebruikt, met alle respect, maar even goed lezen, waarin ik goed schijn te keuren, dat een moslim geen hand moet geven aan een vrouw.
    Dit klopt dus niet.
    Ik heb geschreven dat ik een vrouw een hand geef. (ik heb er geen problemen mee)
    Maar ik kan daarentegen goed begrijpen wanneer een moslim, maar dan van de orthodoxe stroming binnen de islam, besluit om een vrouw geen hand te geven.
    Misschien dat zij een bepaalde korantekst hieromtrent interpreteren als, dat zij dit niet mogen doen, of iets van soortgelijke strekking.
    Ik moet eerlijkheidshalve bekennen, dat ik het fijne er ook niet van afweet.
    Dus ik kan mezelf nooit hebben tegengesproken, omdat het duidelijk is wat ik heb vermeld uit een bepaalde gedachtengang.
    Wij moeten respecteren, dat bepaalde stromingen binnen de islam dit om, voor hun althans, bekende redenen niet doen.
    Ik heb stellig het idee, dat wij elkaar in elkaars waarden moeten laten.
    En als de samenleving dit niet op prijs steld, of iets van dien aard, dan is het aan hun (de moslims die dit handhaven) om er even goed over na te denken.
    Ik begrijp het liberale standpunt binnen het geloof ook.
    Met andere woorden.. ondanks het feit dat iemand practiserend moslim is, van welke orthodoxe stroming dan ook, hij echter een vrouw wel degelijk gewoon een hand kan geven, omdat dit, volgens het normale menselijke oogpunt binnen de islam, als gewoon moet worden beschouwd.

De ware gelovige moslim heeft zijn naaste lief.
    In het boek ''De ideale moslimman'' van de auteur dr. Muhammed 'Ali AL-Hashimi handelt een heel hoofdstuk over de moslim en zijn buren.
    Ongeacht welk geloof deze buren aanhangen.
    Een mooi boek wat een regelrechte inspiratiebron voor velen van ons zou zijn.

Maar anderzijds geloof ik ook dat er individuen op deze aardbol aanwezig zijn die het verre van gepast zouden vinden wanneer er tussen de diverse religies onderling vrede zou zijn.
    Maar ook soms binnen een religie,, zoals je reeds aangaf, terwijl de basis in grote lijnen hetzelfde is.
    Te denken valt uiteraard aan de wapenlobby.

Ja, was het maar een liefdevolle wereld waarin wij elkaar, ongeacht ras, religie en al die andere menselijke aspecten, in de ogen konden kijken met een onvergetelijke glimlach.
    Dat is wel zo humaan en een aandenken waard.
    Helemaal wanneer diegene mooie ogen heeft.

5. Tahar313

P.S.
    Ik was het even helemaal vergeten door de consternatie, maar bedankt voor het compliment.
    'En ik citeer.. "U zinnen vloeien als honing over een boterham"
    Deze kon ik nog niet, toch iets leuks geleerd vandaag en zal ergens in mijn geheugen opgeslagen worden.
    Maar schrijven is niet mijn sterkste punt, ik weet het.

Laden...

Deel deze pagina