1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Alleen allah nodig

Topic in 'Islam & Koran' gestart door el Nadoriaan: 7 september 2015.

1. el Nadoriaan

el Nadoriaan Verslaafde bladnetter

Ik heb alleen Allaah nodig, in mijn leven, mijn bestaan.

Hij schenkt mij leiding, door Hem weet ik waar te gaan en Hij is het die mij beschermt en mij van Rizq voorziet.

Allaah is degene die mij verlost van alle pijn en 't verdriet!

Ik heb alleen Allaah nodig, al mijn daden zijn voor Allaah, mijn vasten, mijn gebeden, mijn achlaaq, dus alle 3ibaadah

Een dag zonder aan Allaah gedacht te hebben is ondenkbaar het is alsof ik die dag niet geleefd heb, dan is m'n leven klaar!

Zonder Allaah kan ik niet leven, en ben ik dood op aarde want zonder Allaah heb ik als mens geen enkele waarde ik houd mijzelf in mijn leven slechts staande, dankzij Allaah ik heb alleen Allaah nodig, alhamdoeli Allaah voor Zijn Rahma!

Subhana Allah wa bihamdihi

madalena vindt dit leuk
  2. Van harte

Van harte Guest

Een foutje gemaakt, ik weet niet wat er vertrokken is of niet, dus een nieuwe tekst:

Beste El Nadoriaan
    Heel mooi dat Allah uw leven beheerst en jij Hem volgt. Ik kan u zeker geen ongelijk geven.
    Maar ik denk dat alleen Allah verdient hem te volgen en niet al die anderen die aan de Koran van alles en nog wat hebben toegevoegd omdat zij denken dat Allah het een en ander zou vergeten zijn.
    Allah heeft niets vergeten.

Ik luister momenteel naar de ongeëvenaarde muziek van Mozart, en gedurende 200 jaar werd daar nog door niemand een noot aan toegevoegd!

Van harte !

3. madalena

madalena Verslaafde bladnetter

salam

ik ben honderd procent met je eens...

barakALLAHoufik!

4. el Nadoriaan

Allerbeste,

De koran is compleet en duidelijk, dat zijn de Woorden van Almachtige Allah in hoofdstuk zes ayah 115.
    Er is geen toevoeging nodig, tevens wordt de Nobele Koran beschermt, vanaf het begin toto de Dag des Oordeels. Dat heeft Almachtige Allah 3aza wa djal ons gegarandeerd in hoofdstuk 15 aya 9.

Waarlijk Wij: Wij zijn het die de Maning (Qur'aan) hebben nedergezonden en voorzeker Wij zijn die het zullen beschermen (tegen vervalsing en verdraaiing) (Surah 15 : Ayah 9)

Wie we verder moeten volgen is Zijn Boodschapper Mohammed sal Allah 'alayhi wa salaam.
    Hij is onze voorbeeld. En aan alleen Almachtige Allah subhana wa ta 'ala vragen wij om Zijn Leiding.

5. el Nadoriaan

Werkelijk! In de gezant van Allah is voor jullie een goed voorbeeld voor hen die verlangen naar Allah en de laatste dag en Allah veelvuldig gedenken.[Soerat al- Ahzab, 33:21]

“Wie de Boodschapper gehoorzaamt, hij gehoorzaamt waarlijk Allah.”(Soerat an-Nisaa’: 80)

Allah beschrijft de gehoorzaamheid aan de Profeet (vrede zij met hem) als een onderdeel van de gehoorzaamheid aan Hem. Daarna maakte Hij een verbinding tussen de gehoorzaamheid aan Hem en de gehoorzaamheid aan de Profeet (vrede zij met hem) (interpretatie van de betekenis): “O jullie gelovigen, gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper.”(Soerat an-Nisaa’: 59)

Allah waarschuwt ons niet tegen de Profeet (vrede zij met hem) in te gaan en verklaart dat degene die hem (vrede zij met hem) ongehoorzaam is, gedoemd zal zijn tot de eeuwige Hel.

Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Laat degenen die zijn bevel ongehoorzaam zijn er voor uitkijken dat een beproeving hen treft of een pijnlijke bestraffing.”(Soerat an-Noer: 63)

Allah heeft gehoorzaamheid aan Zijn Profeet tot een religieuze plicht gemaakt. Hem tegenwerken en je tegen hem verzetten is een teken van hypocrisie.

Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Neen, bij jouw Heer! Zij geloven niet (in Allah) totdat zij jou (O Mohammed) laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in zichzelf geen weerstand vinden tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden (het dan) volledig.”(Soerat an-Nisaa’: 65)

Allah heeft Zijn dienaren bevolen gehoor te geven aan Hem en Zijn Boodschapper (vrede zij met hem) (interpretatie van de betekenis): “O jullie die geloven, geeft gehoor aan Allah en aan de Boodschapper wanneer hij jullie oproept tot wat jullie leven geeft.”(Soerat al-Anfaal: 24)

Allah heeft Zijn dienaren bevolen al hun geschillen voor te leggen aan hem (vrede zij met hem) (interpretatie van de betekenis): “Als jullie over iets van mening verschillen, legt het dan voor aan Allah en de Boodschapper.”(Soerat an-Nisaa’: 59)

6. Ppffffffff

Ppffffffff Guest

Je zegt dat de Koran compleet is maar je doet niets anders dan de "wijzen", "geleerden" (in mijn ogen vaak gefrustreerden) enz er bij te halen evenals te wijzen op interpretaties.
    Je spreekt jezelf voortdurend tegen.
    Daar kan ik maar alleen op zeggen: pppfffffffff
    Sorry goede en goed bedoelende vriend.

Mijn motto: blijf bij de Koran "tout pur"

7. el Nadoriaan

Hallo vriendelijke vriend. Jij maakt ook graag dingen krom wat recht is? Topsport?

Laat maar zien waar ik de zogenaamde geleerden bijhaal terwijl ik alleen maar over het Nobele Koran al Karim heb. In dit geval wat je ook citeert zijn ALLEEN MAAR Koran verzen te zien.

Dus vindt ik het wel heeeeéél knap dat jij daar geleerden in ziet :)

Toon anders precies waar ik de geleerden aanhaal haha

Salut.

8. el Nadoriaan

Topic gaat ALLEEN over Almachtige Allah s.w.t beste mensen.

Lees eerst goed voordat jullie zomaar wat roepen of puffffen. Dan blijft het ook overzichtelijk en wordt het geen chaos.

Niet moeilijker maken dan het al is, is ook mijn advies.

9. el Nadoriaan

Hallo allerbeste,

Dank U wel voor de zeer mooie woorden en ik ben het helemaal met U eens van a tot z.

Baraak Allahu fiq

10. Jan Thijs

Jan Thijs Bladnetter

Waarom stookten de mensen zoveel Joden op? Omdat ze ONUITSTAANBAAR zijn. Warom HATEN mensen Moslims?

Omdat er niks mee aan te vangen is. ZEG AUB? Het is elke dag wel iets. Moet ik in de kerk gaan bidden?

11. Tahar313

Tahar313 Verslaafde bladnetter

Zoals de Profeet (vzmh) zei:

Degene die de gunst van Allah zoekt met het risico dat de mensen het onaangenaam vinden, daarover zal Allah zich ontfermen en hem beschermen.
    Maar wie de gunsten van de mensen zoekt met het risico Allah te vertoornen, die zal Allah verlaten en aan de zorgen van de mensen overgeven.

Laden...

Deel deze pagina