1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Minister annemie turtelboom overwoog ook gevangenis in marokko

Topic in 'Nieuws België' gestart door Prisonbreak: 26 september 2013.

1. ach ach

ach ach Guest

Beste dienaar
    westerlingen passen zich aan aan de regels in Marokko.
    Jij blijkbaar niet aan de westerse wetgeving?.
    Dus: wie is kortzichtig, dom, laag, boertig enz enz?
    Ik denk jij...

Vandaag was ik in de Marjane, en kocht bier en whisky. De flessen moesten in een doos, niemand mocht iets zien ...
    De cassiere durfde niet met haar handen de flessen aanraken. Ik heb dan maar voor haar gescand ...
    Wie is kortzichtig, dom enz?
    ik heb haar niet gevraagd te drinken van de flessen ...
    Ze moet zelfs het bier niet aanraken, alleen de fles ..
    Ach, ach...
    Ik nam een fles en zei: boe boe boe... misjnoen ...
    Ze kon er wel mee lachen ...

Heb jij soms een lange uitgerafelde baard ??
    Ach ach
    wees toch wat tijdsbewust...
    Maak het leven toch niet moeilijk.
    Toemaar, doe je best

2. dienaar

dienaar Guest

Allereerst is het niet mijn wetgeving. Ik ben geboren en getogen in Belgie en val niet onder het mMarookaans strafrecht
    Ten tweede. Marokkaans strafrecht is niet gelijk aan Islamitisch strafrecht ;)
    Ten derde, in marokko leven moslims, joden en christenene naast elkaar en zijn er voor elk van hun gebedshuizen. Hoe kan een christen dan een moslim zijn enkel omdat de marokkaanse strafrecht het zegt???

Wat een argumenten weeral :) hahaha
    Kom op mensen, een beetje niveau kan geen kwaad. Maar niet in het belachelijke gaan ;)

Harmanus vindt dit leuk
  3. dienaar

dienaar Guest

Goed voor je;) bezat je nog wat een beetje :d
    en ja hoor. ik heb een mooie lange baard :). aangezien de meerderheid van de gelovigen moslims zijn, vind ik dit best tijdsbewust ;)

dank je wel voor je advies om mijn best te doen. ik zal zeker verder mijn best doen. Jij ook he man. Drink ze nog wat.
    Oh en ik stel je voor om even na te gaan waarom ze de fles niet mag aanraken, ook al drinkt ze er niet van.
    om af te sluiten. ik voel mij niet gebonden aan westerse noch aan arabische of berberse regels. Deze zijn door mensen gemaakt. en een mens is maar een mens en is niet feilloos.

Moge Allah je leiden en mij ook

4. baard

baard Guest

Ik dacht het al, van die baard.
    Echt typisch.
    Echt voorspelbaar.
    Ik zal er zeker eentje drinken: op je gezondheid.

5. Dienaar

Dienaar Guest

Dus een moslim met een baard is gelijkgesteld aan wat volgens u? Een fundamentalist? Dan ben ik dat maar in uw ogen:)
    het boeit mij niet wat je ervan denkt. Ik zal me dan ook niet verlagen tot een dergelijk niveau. Jij bent voor mij tijdverlies. Mensen zoals jij doen niets liever dan provoceren. Dom en onwetend, laf en kortzichtig, maar bij deze sluit deze discussie af. Je mag nog zeggen wat je wilt.

6. Baard

Baard Guest

Tja, aan uw taal te horen, heb ik mij dus niet vergist ...
    Ik zie hier in Marokko de totaal in zwart geklede en totaal gesluierde vrouwen ook alleen maar met echtgenoten met van die baarden lopen. Dat zegt al genoeg over hun mentaliteit.
    Ik vind dat niet uit hoor, ik stel dat vast.
    Feiten zijn feiten.
    Mij kan dat niet schelen, maar ik vind het erg voor de anderen.

Harmanus vindt dit leuk
  7. dienaar

dienaar Guest

Mijn taal is Nederlands en ik heb het gevoel u onder tafel te praten in uw eigen moedertaal :)
    wat ik hier zie in Belgie is nog erger. Pedopriesters, pedoleerkrachten, schaars geklede vrouwen die dan als lustobject worden gebruikt, zure mensen, onverdraagzamheid, racisme, ongelijkheid enz.... Jij gaat ervan uit dat de vrouwen onderdrukt worden door baardmensen. Interessant dat we eindelijk terugkomen op het artikel. De meeste bekeerlingen zijn westerse vrouwen die zich dan gaan bedekken en in een latere fase trouwen met een moslimman. en de meeste moslimmannen hebben een baard :) Nogmaals. als je enkel met vooroordelen afkomt kun je met mij niet in dialoog gaan en dan blijft het een laag niveau. en daar doe ik liever niet aan mee. Lees nog wat stripverhalen ;) of subjectieve sensatiekranten. EN neem dan gewoon hun mening over omdat je niet kritisch genoeg bent om zelf naar de waarheid te zoeken. Nogmaals...ZWAK en LAF. Sudder en verzuur nog wat verder in uw onwetendheid. Voor de rest wens ik u alsnog het beste toe.

Nu ben ik echt benieuwd met welke laffe verwijt of vooroordeel je deze keer gaat afkomen. Ene die ik waarschijnlijk al jaren ken. Niets nieuws. Je bent niet interessant.

Stick to the article

Harmanus vindt dit leuk
  8. Wat pedopriester betreft: zie bv http://www.bladna.nl/imam-tetouan-kindermisbruik,07760.html
    Wat pedoleerkrachten betreft: zie bv http://www.bladna.nl/pedofiele-leraar-kindermisbruik-marokko,08231.html
    Wat zure mensen betreft: zie bv in de spiegel
    Racisme? Vraag eens aan Berbers. Zie bv http://forum.bladna.nl/threads/tanger-med-55e-grootste-haven-ter-wereld.9833/
    Wat schaars geklede vrouwen betreft: zie bv http://www.bladna.nl/prostitutie-marokkaanse-vrouwen-jordanie,00382.html
    Trouwen met een moslim? Zie bv http://www.bladna.nl/alleenstaande-vrouwen-marokko,08100.html

En wat bekeerlingen betreft: daar ligt echt niemand van wakker hoor. Dat pleziertje gun ik u zeer van harte.

Verzuren? ik lach me iedere dag rot van plezier ... Zeker met uw reacties...

Harmanus vindt dit leuk
  9. MRE's

MRE's Verslaafde bladnetter

Gast, dus je hebt het niet over (genationaliseerde) staatsburgers.

Ja, dan kun je ze terug sturen.

Maar dat doen ze dan weer niet, want eerst moeten ze hier hun straf uitzitten. Wat is de rechtspraak anders nog.
    Intussen kost een gevangene ongeveer 400 euro per dag niks doen.

Uitleveringsverdragen om een onderdaan van een ander land hierheen te halen om te berechten geeft aan dat de regel niet altijd opgaat. Soms wil je iemand in je land berechten en bestraffen.

Gasten behoren zich altijd te gedragen.

Als ze meer dan gasten zijn moet je ze ook niet daaronder scharen. Merendeel van de Marokkanen in België en Nederland zijn genationaliseerd door geboorte of naturalisatie met of zonder de inburgeringscursus verplichting.

10. MRE's

Jij weet veel zeg.

Laat het wetsartikel zien dan, google maar....

Marokko is een Islamistisch land dat staat in de wet verankerd.
    Dus de mensen op straat behoren zich daar naar te gedragen.

Net als dat JIJ op hier op een naaktstrand niet in kleren hoort te lopen!

11. MRE's

Lariekoek.

Dat die persoon moeite heeft met haar werk (hoop dat ze wat beters vind) is iets anders dan dat jij je moet aanpassen in Marokko. Je kunt toch je bier en je whisky kopen om je te bezatten in Marokko?

Een terras in je huis dat is afgeschermd van anderen (buren) kun je doen en laten wat je wilt. Wil je naakt in je huis rondlopen dan kan dat. Obsceen gedrag en gedrag dat tot verloedering aanzet hoeven we op veel plaatsen in Marokko niet in het straatbeeld.

Maar voor de vakantiegangers en toeristen hebben we pretparken gemaakt van bepaalde gebieden.

Dat is de huidige wereld van economische verstrengelingen en geld zucht.

Tijdsbewust, dus jij bent zoveel meer als mensen van 1400 jaar geleden. Zonder water uit de kraan en nog wat technieken ben je zelf minderwaard dan velen toen. Zelfs kennis is voornamelijk loos.

Wat brengt me deze tijdsgeest? Media die met reclame bedrijven helpen je onzinnige dingen te verkopen en de rest van de hulpbehoevenden in de wereld te vergeten. Tenzij ze met een loterij wat goed kunnen doen met het beetje dat overblijft.

Giften zijn ook loos. Want die zijn zo verpakt dat je er subsidie op kunt krijgen vanuit de gezamenlijke schatkist. Dat heet belastingvoordeel.

Mooi belangeloos is dat helpen of is het een manier om met gemeenschapsgelden een bepaalde agenda te steunen van mensen die veel geld hebben en daar hun voordeel mee kunnen doen?

Veel plezier in Marokko, helemaal in de Ramadan dan heb je die Whisky zeker nodig!

.

12. MRE's

Ik lach niet hier om en ook niet daar om.

Ik huil om de kinderen.

In de eerste plaats is iedereen mens en daarna nog iets.

Hoe je met dat iets omgaat mag iedereen zelf invullen. Sommigen hebben een geloof anderen zien sterren.

Omdat iemand Belg is wil niet zeggen dat hij alle wetten na leeft, maar als ik jouw zo lees moet dat.
    Want anders is hij geen Belg meer.

Alsof een moslim geen fouten maakt of zieke omgangsvormen heeft.

Zeker nog nooit iemand gezien die zegt dat hij moslim is en intussen ook homo is.

Als hij vindt dat hij moslims is dan moet hij dat zelf weten, maar ik weet beter en menig moslim ook.

Dat dingen niet rijmen wil nog niet zeggen dat je geen gedicht kunt maken.

Berouw tonen helpt bij een vergevingsgezinde Allah.

Dat iemand je voorbeelden geeft van een cultuur van verderf
    is wat anders dan hen de spiegel voorhouden.

Wij sturen onze kinderen niet half naakt de straat op. Dat is onze cultuur en geloof.

Maar ook wij zijn niet beschermd van media invloeden, maar ons geloof wel.
    Opdat wij niet vergeten hoe te leven.

.

13. Kan een homo volgens u geen goede moslim zijn zoals je schreef ?

14. Ik heb echt met je te doen, zo ongelukkig.
    Ik zal bidden voor u.

15. Kijk maar

Kijk maar Guest

Beste
    Je moet je wetgeving kennen.
    Zie hierna de artikels.
    Als je wil,n zal ik deze voor u vertalen.

ps: wat heeft een naaktstrand daarmee te maken? Heb je wat seksuele problemen tijdens de ramadan? Geen probleem hoor. Dat is normaal. Heb ik alle begrip voor.

Article 222
    Celui qui, notoirement connu pour son appartenance à la religion musulmane, rompt ostensiblement le jeûne dans un lieu public pendant le temps du ramadan, sans motif admis par cette religion, est puni de l'emprisonnement d'un à six mois et d'une amende de 12 à 120 dirhams[51].

Article 220
    Quiconque, par des violences ou des menaces, a contraint ou empêché une ou plusieurs personnes d'exercer un culte, ou d'assister à l'exercice de ce culte, est puni d'un emprisonnement de six mois à trois ans et d'une amende de 200[49] à 500 dirhams.

Est puni de la même peine, quiconque emploie des moyens de séduction dans le but d'ébranler la foi d'un musulman ou de le convertir à une autre religion, soit en exploitant sa faiblesse ou ses besoins, soit en utilisant à ces fins des établissements d'enseignement, de santé, des asiles ou des orphelinats. En cas de condamnation, la fermeture de l'établissement qui a servi à commettre le délit peut être ordonnée, soit définitivement, soit pour une durée qui ne peut excéder trois années.

16. baardmens???

baardmens??? Guest

Over baardmensen:
    zie vanaf minuut 9 en 20 sec
    http://www.bvn.tv/programma/NOS_Journaal__/POW_00723000

Harmanus vindt dit leuk
  17. Harmanus

Harmanus Verslaafde bladnetter

Sommige mensen vergelijken Zwarte Piet met een negerslaaf,allemaal flauwe kul,vind u ook niet.

18. Jan Thijs

Jan Thijs Bladnetter

Hoe heette die vent Sekkaki of zowat? Die hebben ze dus wél in Marokko in een cel gemikt gekregen. Soms vraag je je af hoe het met hem is? Als die vent gewoon hier zou gebleven zijn dan zou je hem kunnen tegenkomen.

Die gaat gedacht hebben : laat die kutbelgen het maar bekijken : ik ga naar Marokko.

Ik heb 8 jaar met een onuitgezeten celstraf rondgelopen. Toen mikten ze me twee weken het gevang in. Ik weet het nog goed. Gelukkig in NL. Om de haverklap kwamen ze kijken of ik nog leefde. Na een paar dagen mikten ze een Marokkaan in mijn cel en die kerel had gewoon een HOOP wiet bij. Het werd meteen veel leuker moet ik zeggen. Dag en nacht naar de televisie kijken. Ze kwamen vragen of we wilden werken? Maar dat wilden we niet.

Na een week of twee gaven ze me mijn intussen blauwbeschimmelde boterhammen terug.

19. We verliezen het hoofonderwerp een beetje uit het oog.

In Antwerpen stel ik vast dat er veel geweldsdelicten, drugsdelicten en overlast afkomstig zijn van Marokkanen met een illegale status. Meestal zijn het personen die naar hier zijn gekomen om juist in de drugs te gaan werken, want het brengt goed op, geen vaste werkuren, je bent je eigen baas etc..... Deze mensen horen van mijn part beter thuis in een Marokkaanse cel. Zij zorgen er ook voor dat wij Marokkanen steeds in een slecht daglicht worden geplaatst.
    Principe
    Je bent je land ontvlucht om een beter leven te leiden, doe dan ook moeite om je aan te passen aan dat land en wees dankbaar.

Laden...

Deel deze pagina