1. Welkom op bladna.nl, het forum van Marokkanen in de wereld. Neem even de tijd om je in te schrijven en kom gezellig met ons praten.
    Dismiss Notice

Minister annemie turtelboom overwoog ook gevangenis in marokko

Topic in 'Nieuws België' gestart door Prisonbreak: 26 september 2013.

1. Prisonbreak

Prisonbreak Guest

Als Bart De Wever minister van Justitie was geweest, dan had hij allang geprobeerd een Belgische gevangenis te laten bouwen in Marokko. ‘Stoere praat’, reageerde de échte minister van Justitie, Annemie Turtelboom. Maar nu blijkt dat ook zij de piste al liet onderzoeken.

‘Momenteel zitten er bijna 1.200 Marokkanen in Belgische gevangenissen. Met hen alleen kun je een volledige gevangenis vullen’, zo klonk de verklaring van De Wever dinsdag in Humo. ‘Mocht ik minister van Justitie zijn geweest, ik had al lang geprobeerd om ginder een gevangenis te bouwen.’

De redactie van Het Laatste Nieuws kon een intern document inkijken waaruit blijkt dat het idee van Bart De Wever niet nieuw is. Daaruit blijkt dat minister Turtelboom - die de verklaringen van De Wever afdeed als ‘stoere praat’ - zelf ook al eens liet onderzoeken of een Belgische gevangenis in Marokko haalbaar was.

Volgens het document, dat dateert van juli dit jaar, waren de plannen niet haalbaar en dus zag Turtelboom ervan af. Volgens Het Laatste Nieuws was er daarvoor wel intensief overleg gepleegd tussen haar kabinet en Marokko, meer bepaald met de directeur-generaal van het Marokkaanse gevangeniswezen, de heer Benhachem.

De Standaard

2. Marokkaanbxl

Marokkaanbxl Verslaafde bladnetter

Voormalige directeur-generaal van de Marokkaanse gevangeniswezen :nerd:

3. hansmaroc

hansmaroc Verslaafde bladnetter

maar kunnen ze Marokkaanse criminelen niet gewoon terug naar huis sturen (ook andere buitenlanders natuurlijk)
    de wetten ervoor zijn er toch

4. adele

adele Verslaafde bladnetter

nee...want er zijn wetten en regels ook voor criminelen...en ook hier geldt wanneer ze een product zijn van ned of belgie hebben ze niets te zoeken in een marokkaanse cel..ik wil hiermee niet opkomen voor criminelen van welk ras dan ook..maar eerlijk is eerlijk..als jij een kind adopteerd en dat kind aard niet en raakt ontspoort kan je ook niet zeggen dat ligt aan de afkomst van dat kind...

Harmanus vindt dit leuk
  5. hansmaroc

heb je gelijk in
    maar als je gast in een land bent heb je aan de regeles te houden
    anders ga je maar terug waar je vandaan komt

Harmanus vindt dit leuk
  6. genen?

genen? Guest

Volgens mij moet het toch ook wat in de genen zitten en dus afkomstig uit een cultuur.

7. hansmaroc

dat zie je niet verkeerd
    heb ook wel eens gehoord of dat klopt weet ik niet maar een ongelovige (anders gelovige ) iets aandoen is niet zo erg of wordt zelfs beloond

Harmanus vindt dit leuk
  8. adele

Weetje ik weet waar jullie t over hebben... Maar conclussie was dat externe factoren bepalend zijn ,....dus opvoeding sociale status ..... Hoe autochtonen met j omgaan,...

Harmanus vindt dit leuk
  9. adele

Kortom in t westen opgegroeide criminelen horen in n westerse gevangenis... Omdat zij n product van t westen zijn....

Harmanus vindt dit leuk
  10. Lees eens

Lees eens Guest

Harmanus vindt dit leuk
  11. warda

warda Guest

Terug van waar we komen? ??? We komen uit belgie we zijn hier geboren en getogen alleen hebben we een andere godsdienst. Ik snap ni wrm jullie het altijd zeggen dat we terug moeten terwijl wij van dezelfde land zijn

Laatst bewerkt door een moderator: 3 februari 2014
    Harmanus vindt dit leuk
  12. hansmaroc

beter lezen
    terug waar je vandaan komt betekent niet als je uit België komt dat je dan naar maroc kan terug gestuurd wordt natuurlijk
    en het heeft natuurlijk helemaal niets met je geloof te maken
    trouwens als je naar de regels van je geloof leeft kom je ook niet in aanraking met justitie . toch !

Harmanus vindt dit leuk
  13. El Haram

El Haram Bladnetter

Gezien er een duidelijk, percentueel en in harde cijfers, groter aantal Marokkaanse jongeren ontsporen in België, en elders in Europa, kan je toch niet ontkennen dat de Marokkaanse gemeenschap een probleem heeft dat niet voorkomt in andere groepen van immigranten.

Waarom hebbeb zoveel Marokkanen en linkse politici een probleem om dat te erkennen?

Harmanus vindt dit leuk
  14. El Haram

El Haram Bladnetter

Harmanus vindt dit leuk
  15. El Haram

El Haram Bladnetter

Toch wel. De islam heeft nu eenmaal regels en voorschriften die in strijd zijn met het EVRM. Daarom ook dat bij een poging om dit over te nemen door de islamitische landen er zowat om de drie regels tussengevoegd werd dat de betrokken regel enkel geldig was indien niet in strijd met de islam...
    Van een waardeloos document gesproken...

Harmanus vindt dit leuk
  16. dienaar

dienaar Guest

Neen dit is niet waar. Ik raad je aan om iets wat je niet weet, even op te zoeken. Zo leer je meer over de Islam. Moslims hebben rechten en plichten ten opzichte van hun ouders, buren, gelovigen en ongelovigen. Zoek het even op zou ik zeggen in plaats van nog meer leugens te spuien met de bedoeling nog meer verdeeldheid te zaaien ;)

Harmanus vindt dit leuk
  17. dienaar

dienaar Guest

De regels die er zijn zijn niet voor iedereen gelijk. 2 maten en 2 gewichten. Een westerse uitspraak gaat als volgt: 'regels zijn er om gebroken te worden', om u maar aan te geven dat u niet veel verschilt met degene die de 'regel' overtreedt

Harmanus vindt dit leuk
  18. dienaar

dienaar Guest

hierin geef ik u wel gelijk. Indien moslims zich zouden houden aan de leringen van de profeet mohamed vzm houden en zich houden aan de koran, dan zouden we niet in aanraking komen met het gerecht.
    Maar je maakt 1 grote fout: marokkanen en islam zijn geen synoniemen ;) Islam is een religie en marokkanen is een identiteit. Niet elke marokkaan is een moslim en niet elke moslim is een marokkaan. probeer de twee niet bewust te mengen aub

Harmanus vindt dit leuk
  19. dienaar

dienaar Guest

Niets van aantrekken, al begrijp ik uw frustraties volkomen. Het zit namelijk zo zusters: deze mensen zijn kortzichtig, dom, laag, boertig en racistisch. meer niet.

Harmanus vindt dit leuk
  20. Beste dienaar, je kent je wetgeving niet.
    In het strafrecht van Marokko staat dat iedere Marokkaan moslim is (of hij dat nu wil of niet).
    Dus zijn volgens uw wetgeving Marokkanen en moslims synoniem.
    Niet elke moslim is Marokkaan maar elke Marokkaan is verplicht een moslim.
    Niet ik meng dat bewust maar uw wetgeving doet dat wel !

Harmanus vindt dit leuk
Laden...

Deel deze pagina